به مناسبت روز جوان؛

برنامه های تابستان سازمان جوانان برای 2 میلیون جوان

رئیس سازمان جوانان از برگزاری برنامه های اوقات فراغت این سازمان برای 2 میلیون جوانان و نوجوانان عضو جمعیت هلال احمر خبر داد.

محمد جعفریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جمعیت هلال احمر در تابستان امسال مقدمات گذراندن اوقات فراغت مفید، موثر و با کیفیت برای 2 میلیون جوان و نوجوان زیر 18 سال و بالای 18 سال فراهم شده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته یک میلیون و 540 هزار نفر اوقات فراغت خود را در ایام تعطیلات تابستان در سازمان جوانان هلال احمر گذراندند، اظهار داشت: بر این اساس نزدیک به یک هزار مرکز و پایگاه موقت سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور پذیرای اعضای جوان و برگزاری کلاس های تابستانی در رشته های مختلف ورزشی ، هنری، حرفه آموزی، آموزش های امدادی و عمومی، مهارت آموزی دختران و پسران و خدمات مختلف ورزشی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: یک هزار مرکز تدارک دیده شده برای برنامه های سازمان جوانان هلال احمر شامل مجتمع های فرهنگی وهنری، ورزشگاه ها ، کتابخانه ها، کانون های مختلف و ادارات شعب است.


*دومین کمپوری هلال احمر با حضور 10 هزار پشاهنگ برگزار می شود

همچنین محمد جعفریان در ادامه تشریح برنامه های سازمان جوانان برای نوجوانان زیر 18 سال از برگزاری دومین کمپوری هلال احمر با حضور 10 هزار پیشاهنگ خبر داد و افزود: امسال 80 هزار پیشاهنگ برای حضور در کلاس های پیشاهنگی ثبت نام کرده اند که 68 هزار نفر دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان و 12 هزار نفر نیز دانش آموزان مقطع ابتدایی بودند.

وی برگزاری اردوهای شهرستانی پیشاهنگی کمتر از یک روز را از دیگر برنامه های این سازمان در ایام تعطیلات تابستان عنوان کرد و گفت: همچنین اردوهای مربوط به دانش آموزان مجتمع های دانش آموزی در قالب سامانه نشاط و پویایی در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

جعفریان در پایان به برگزاری دوره آموزشی پنج هزار مربی پیشاهنگی، در پنج منطقه اردویی در تابستان امسال اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری اردوهای مربیان برگزیده پنج هزار مهد کودک فعال در طرح غنچه های هلال و برگزاری المپیاد طرح ملی دادرس تحت عنوان المپیاد آماده از دیگر برنامه های سازمان جوانان هلال احمر به منظور غنی سازی اوقات فراغت اعضای زیر 18 سال است.هره برداری از شش اردوگاه جدید تا اواسط تابستان امسال؛
جعفریان در ادامه از بهره برداری از شش اردوگاه جدید تا اواسط تابستان امسال خبر داد و گفت: اردگاه های استان های اردبیل، خراسان جنوبي، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و اصفهان، شش اردوگاهی هستند تا اواسط تابستان امسال آماده و به بهره برداری می رسند.
به گفته رییس سازمان جوانان هلال احمر با بهره برداری از این اردوگاه ها در مجموع در 10 اردوگاه و منطقه اردویی کشور، اردوهای ملی، استانی و منطقه ای برگزار می شود.
جعفریان یادآور شد: با بهره برداري از شش اردوگاه ياد شده، ظرفیت 10 اردوگاه سازمان جوانان هلال احمر برای برگزاری اردوها  نزدیک به چهار هزار  است.
وي خاطر نشان كرد در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، پيش بيني مي شود در اردوهاي امسال پذیرای حدود 350 هزار نفر در اردوهای سراسري، استاني و شهرستاني باشیم.
وی گفت: البته اردوگاه هایی نیز از بنیاد شهید، کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش اجاره شده تا بتوانیم برنامه کاملی اجرا کنیم.

*برگزاری اردوهای نشاط و پویایی برای تازه وارد ها؛
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین درباره برنامه های این سازمان برای اعضای بالای 18 سال در ایام تابستان گفت: برای این گروه سنی طرح ها و برنامه ها متعدد است که از آن جمله می توان به برگزاری اردوی دبیران کانون های طلاب، دانشجویی و اردوی نشاط و پویایی ویژه اعضای تازه وارد هلال احمر اشاره کرد.
جعفریان همچنین به برگزاری اردوهای المپیاد رقابت مهر اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی این رقابت ها، نزدیک به 100 هزار نفر از اعضای جوان شرکت کنند.
* بهره مندی بیش از یک هزار زندانی جوان از اردوهای هلال احمر؛
مشاور رییس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار اردوهای  نوجوانان و جوانان زندانی در قالب کانون های بشردوستانه با همکاری سازمان زندان ها برگزار خواهد شد.
وی توضیح داد: با تامین امنیت لازم این اردوها توسط سازمان زندان ها، جوانان و نوجوانان را از زندان ها خارج کرده و به اردوهایی حتی خارج از شهر می بریم.
جعفریان با بیان اینکه این اردوها تحت عنوان " فرصتی دوباره" برگزار می شوند گفت: پیش بینی می شود نزدیک به یک هزار نفر از جوانان زندانی در قالب کانون های بشردوستانه از برنامه های اوقات فراغت سازمان جوانان هلال احمر در تابستان امسال بهره مند شوند.
* اعزام كاروان هاي ویژه خدمات اجتماع محور به 15 استان کشور؛
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین به اجرای طرح جهاد رمضان در ایام ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: این طرح با اولویت روستاهای محروم ومناطق کمتر توسعه یافته اطراف بافت های حاشیه ای شهرها، طی دهه اول و سوم ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
جعفریان در ادامه از اعزام كاروان هاي ویژه خدمات اجتماع محور برای نخستین بار خبر داد و گفت: این كاروان ها به 15 استان کشور اعزام می شوند
وی افزود: این اردوها به صورت کاملا تخصصی و با رعایت تمامی اصول علمی برگزار خواهد شد.
رییس سازمان جوانان جمعیت  هلال احمر به برگزاری طرح کارورزی - امدادی تابستانه در پایگاه های امداد و نجات جاده ای برای نخستین بار در تابستان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، جوانان ضمن کارآموزی در کنار امدادگران، آموزش های لازم را نیز فرا می گیرند./ل

برچسب ها: جوانان ، تابستان ، فراغت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار