معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:

بازنگری در آیین نامه جامع مدیریت بیمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت از بازنگری در آیین نامه جامع مدیریت بیمارستان ها خبر داد و گفت: نتایج اولیه را در آینده اي آینده ای نزدیک به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن امامی رضوی در همایش روسای بیمارستان های آموزشی سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: اداره بیمارستان ها به دلیل پیچیدگی خدمات، از مشکل ترین حوزه های مدیریتی است و به همین دلیل ضرورت دارد که روسای بیمارستان ها به بحث مدیریت علمی بیمارستان ها وارد شوند که در این زمینه تاکنون کارگاه های آموزشی زیادی برگزار شده است.

وی افزود: به دلیل حضور اعضای هیئت علمی فرهیخته در بیمارستان های آموزشی، مورد اعتمادترین بیمارستان ها در سراسر کشور بیمارستان های آموزشی هستند و پیچیده ترین بیماران به بیمارستان های آموزشی مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: ادغام حوزه آموزش و ارائه خدمات حدود 20 سال است که اتفاق افتاده و حوزه های ارئه خدمات برای گروه های آموزشی محدود به محیط بیمارستان ها نیست بلکه زمینه ارائه خدمات، تمام مناطق کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

دکتر امامی رضوی بیان کرد: سال های دهه 70 و اوایل دهه 80  علاوه بر تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان های منطقه ای بهداشت و درمان استان ها در دانشگاه های علوم پزشکی ادغام شدند و پس از آن بیمارستان های آموزشی گسترش پیدا کردند و در حال حاضر نیمی از بیمارستان های کشور آموزشی هستند.

معاون درمان یادآور شد: با هزینه اثر بخش کردن اداره بیمارستان ها، استفاده از راهنماهای بالینی و پرهیز از اقدامات غیر ضروری برای مراجعه کنندگان به خصوص در بیمارستان های آموزشی می توانیم کیفیت ارائه خدمات را در بیمارستان ها ارتقا دهیم.

امامی رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در آیین نامه جامع مدیریت، بیمارستان ها برای حوزه آموزشی وظایف ارائه خدمات دیده نشده است و از این جهت ما یک بازنگری در این آیین نامه انجام دادیم و نتایج اولیه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهیم کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار