وضعیت مقدماتی جام جهانی در قاره ی آفریقا

رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا در بین 16 تیم برای کسب سهمیه در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، 52 تیم از بین 53 ملت در آفریقا وارد رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 در این قاره شدند.

این در حالی است که این قاره تنها 5 سهمیه برای حضور در برزیل دارند. مائورو تینیا تنها کشوری بود که وارد رقابت ها شد و سودان جنوبی نیز پس از شروع رقابت های مقدماتی اقدام کرد که این باعث شد تا نام آنها از بازی های مقدماتی خط بخورد.

فرمت مسابقات در این کنفدراسیون بدین شکل است که دور اول با رقابت های حذفی بین تیم هائی در پایین ترین رده بندی های فیفا آغاز و از بین آنها 12 تیم به علاوه 28 تیم دیگر به دور دوم راه یافتند و در آنجا به 10 گروه 4 تیمی تقسیم شدند. صدر نشین هر گروه به یک مرحله حذفی صعود می کند که در طی آن 5 تیم به دور نهائی جام جهانی راه پیدا می کنند.

در حال حاضر اتیوپی ، تونس ، ساحل عاج ، غنا ، کنگو ، ‌نیجریه ، مصر ،‌الجزیره ، لیبی و سنگال در گروههای خود در مرحله دوم صدرنشین هستند اما صعود عده ای از آنها به مرحله سوم نهایی نشده است. در این گروهها تا به حال 5 بازی برگزار شده است و تیم ها با کسب امتیازات مختلف در رده های متفاوت قرار گرفته اند.در طول این بازی ها 36 تیم از دور رقابت ها حذف شده اند در حالی که صعود هیچ تیم به دور نهایی هنوز قطعی نشده است و 16 تیم احتمال راهیابی به دور نهایی را دارند.

گفتنی است، از قاره آفریقا 5 تیم راهی دور نهایی جام جهانی 2014 خواهند بود./مح
برچسب ها: صعود ، صدر نشین ، قطعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار