مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: حجم تولید سالانه گوگرد این پالایشگاه را 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: 400 هزار تن از این محصول صادر و 200 هزار تن آن در داخل مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود حسنی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به این‌که این پالایشگاه با تولید روزانه 2000 تن گوگرد بزرگ‌ترین تولید‌کننده این محصول در کشور است، گفت: با توجه به این‌که گاز پالایشی این پالایشگاه از خطرناک ترین نوع محسوب می‌شود تولید گوگرد در این پالایشگاه بالا است.  
 
مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد حجم تولید سالانه گوگرد این پالایشگاه را 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: 400 هزار تن از این محصول صادر و 200  هزار تن آن در داخل مصرف می‌شود.
 
حسنی درآمد حاصل از فروش گوگرد پالایشگاه هاشمی‌نژاد را 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سهم صادرات از این رقم 160 میلیون دلار و سهم فروش داخلی 40 میلیون دلار است.
 
حسنی با اشاره به این‌که چهار واحد تولید گوگرد در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد وجود دارد، گفت: ظرفیت تولید این چهار واحد 2.6 هزار تن در روز است که در شرایط عادی این چهار واحد روزانه دو هزار تن گوگرد تولید می‌کند.  
 
وی با اشاره به این‌که حدود 70 درصد گوگرد تولیدی این پالایشگاه از طریق بنادر بندر‌عباس به چین و هندوستان صادر می‌شود، گفت: تنها 30 درصد گوگرد تولیدی در داخل مصرف می‌شود.
 
حسنی گفت: با اجرای یک واحد شیرین سازی (در حال تهیه اسناد مناقصه EPC )، یک بویلر 90 تنی (راه اندازی خرداد 92 )، یک واحد پیشرفته استابلایزر (در حال تهیه اسناد مناقصه EPC )، دو توربین گازی (در حال تهیه اسناد مناقصه EPC ) و یک پکیج کولینگ مدار باز (در حال تهیه اسناد مناقصه EPC ) ظرف شش ماه آینده 20 در صد به تولید این شرکت اضافه خواهد شد.
 
حسنی گفت: مطالعات اولیه و ریشه یابی علت غیر فعال شدن زود هنگام کاتالیست، انجام آزمایش عملياتي  ( افزايش دماي كوره واكنش ، بستن خط HOT GAS و ...)، شناسایی راهکارهای مختلف جهت رفع مشکل واحدهای بازیافت گوگرد، انجام مطالعات فنی و اقتصادی  و انتخاب راهکار مناسب و مهندسي تفصيلي طرح انتخاب شده در دست مطالعه است.
 
وی افزایش تولید گوگرد در اثر افزایش، راندمان واحدهای بازیافت گوگرد، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه کاتالیست مصرفی، کاهش هزینه های تعمیرات بازنگری واحدهای بازیافت گوگرد را از مزایای طرح برشمرد.
 
کاهش مصرف سوخت به میزان5000 مترمکعب در ساعت، بازیافت گوگرد به میزان 40 تن در روز, صرفه جویی اقتصادی( به میزان حدود 60 میلیون تومان در روز)، حفظ محیط زیست ( کاهش انتشار روزانه حدود  84 تن  گاز SO2 و 186 تن گاز CO2 ) به منظور کاهش کازهای ارسالی به مشعل و استفاده بهینه از این منابع ، در دستور کار قرار گرفته تا زمینه برای "بازیابی گازهای فلاش درام هاي آمين" هموارتر شود.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با تاکید بر این‌که نباید گوگرد تولید کشور به صورت خام صادر شود، اظهار کرد که تاکنون تلاش کرده‌ایم سازندگان داخلی را برای خرید گوگرد تقویت و تشویق کنیم تا سهم فروش داخلی این محصول ارتقاء یابد.  
 
حسنی با اشاره به این‌که دو سال پیش مصرف داخلی گوگرد این پالایشگاه 16 تا 17 درصد بود، گفت: با اقدامات صورت گرفته توانستیم این رقم را به حدود 30 تا 32 درصد افزایش دهیم.  
 
وی اضافه کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد تنها تولید‌کننده‌ فرآورده‌های نفتی در کشور است به‌طوری که روزانه 750 هزار لیتر نفتا، نفت سفید، گازوئیل و حلال تولید می‌کند.  
 
حسنی در خصوص عرضه نشدن این محصول در بورس گفت: گوگرد تولیدی شرکت پالایشگاه شهید هاشمی نژاد قرار بود در بورس عرضه شود متاسفانه اجرای این طرح که در مجمع تصویب شده بود در حال حاضر مسکوت مانده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، گوگرد ، تولید ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار