اردبیل /

روابط اقتصادی استان اردبیل با روسیه گسترش می یابد

در جریان سفر هیات تجاری روسیه به استان اردبیل گسترش روابط اقتصادی استان با این کشور همسایه مورد تاکید قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در نشست های هیات تجاری روسی با تجار استان اردبیل زمینه های گسترش هر چه بیشتر همکاری های تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این جلسه با اشاره به ظرفیت های مناطق جنوبی جمهوری فدراتیو روسیه در حوزه اقتصادی و بخصوص کشاورزی، بر زمینه های همکاری دو جانبه تاکید کرد.

ارژنگ عزیزی گفت: روسیه جزو پنج کشور هدف عمده صادرات استان اردبیل بوده و تقویت این رابطه تجاری موجب توسعه مناسبات و در راستای منافع دو کشور است.

وی افزود: باتوجه به بازدید دو سال گذشته هیات تجاری استان اردبیل از شهر مسکو و ریوتف اطلاعات بدست آمده از بازار میوه و تره بار این شهر با کمک سفارتخانه ایران، به این نتیجه رسیدیم که اردبیل در رابطه با تامین محصولات کشاورزی می تواند قدم های مثبتی بردارد.

او اضافه کرد: تمایل بخش خصوصی به بازار روسیه می تواند موجبات توسعه صادرات غیرنفتی را فراهم کند و از این رو مسوولان از این امر حمایت می کنند.

ویکتور سرگیجیویج، نماینده دولت روسیه در توسعه روابط تجاری با ایران نیز در ادامه ضمن تشریح قوانین و مقررات آن کشور و تاسیس شرکت ایروس جهت تضمین مبادلات تجاری دوکشور، به برنامه های گسترش روابط تجاری با ایران و بخصوص استان اردبیل اشاره کرد.

رییس اتاق بازرگانی روسیه همچنین بیان کرد: باتوجه به ظرفیت های ساختمانی، تولید ماشین آلات و تولیدات کشاورزی می تواند محصولات مصرفی بازار بزرگ روسیه تامین کند.

معاون ولادیمیر پوتین در اتاق مسکو، همچنین بر محیط امن و بازار بزرگ روسیه و بخصوص شهر ریوتف برای تولیدات و سرمایه های ایرانی و بخصوص بازرگانان استان اردبیل تاکید کرد.

بازرگانان حاضر در جلسه در ادامه به بیان مسایل و مشکلات تجاری، سرمایه گذاری و حضور در بازارهای کشور روسیه پرداختند/س.

برچسب ها: اردبیل ، روابط ، اقتصادی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.