اوباما ؛ ادامه دهنده مسیر جنایات روسای جمهور پیشین آمریکا

سال 2009 "باراك اوباما" با حمايت اكثريت مردم و در دوران جنگ هاي كه دست رنج "بوش پسر" بودند، برسر كار آمد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ شعار انتخاباتي اوباما "ما مي توانيم! " بود و وي با همين وعده نه تنها پيشتيباني بلكه اميد به تغييرسياست هاي خارجي را به دل هاي مردم آورد. قول هايي همچون تعطيلي زندان "گوانتانامو" و آزادي زندانيان نوجوان و پیر در سنین 13 ساله و يا مسن 98 ساله مردم را اميدوار نمود.

انتخابي که چهره واقعي جامعه را به مردم نشان داد. چشمان مردم را بر شکنجه هاي بوش،‌ آدم ربايي و حتي کشتارمردان و زنان بي گناه باز کرد. مردم معتقدند که همگي فريب سخنان اوباما را خورده اند. طي اولين سال روي کار آمدن دولت،‌اوباما شخصا دستور حمله موشکي "کروز توماهاوک" رابه روستاي کوچکي در يمن به نام "المجالاه" داد که منجر به کشته شدن 21 کودک و 14 زن شد.

جهان تنها سکوت کرد... چراکه از اين واقعه که بخشي از فريب کاري هاي اوباما بود، چيزي نمي دانست.

زمانيکه روزنامه نگار يمني "عبدالله حيدرشائع" حمله مخفیانه به غير نظاميان روستايي را کشف کرد ، داستانيکه از آن نقل مي کرد وحشتناک بود. ريش سفيدان روستا از چگونگي جمع آوري تکه هاي اجساد سخن مي گفتند. پس از افشاگري اين روزنامه نگار از سوي "علي عبدالله صالح" ديکتاتوري حمايت شده از سوي آمريکا، به زندان افتاد. اين اقدام آتش خشم مردم را برانگيخت و در نهايت "صالح" از  "شائع" عذر خواهي نمود. اما با دريافت تماسي شخصي از اوباما وي را به زندان برگرداند. تا امروز "شائع"‌در زندان به سر مي برد.

با اين حال ، اقدامات خونين اوباما به اينجا ختم نمي شود. تحت فرمان دولت وي، پهپاد هاي قاتل به سلاحي کشنده مبدل گشته اند. هواپيماهاي کنترل از راه دور از "نوادا" ي آمريکا به سمت افغانستان،‌عراق، پاکستان،‌ يمن، وسومالي پرواز مي کنند. تنها در پاکستان 886 غير نظامي از جمله 176 کودک بدون هيچ اتهام و يا جرمي کشته شدند . اين کشتار ها از سوي سياست پهپادها "توجيه" مي شوند و زير مجموعه طبقه بندي مبارزه با تروريسم (!) قرار مي گيرند. پهپاد ها در آفريقا از پايگاه هاي "ديبوجي"، "اتيوپي"، "نيجريه"، "سيچلز" گسيل مي شوند. در ديدارهاي "ترور سه شنبه" دولت آمريکا مصمم شد تا استفاده از موشک هاي پهپاد را در تمام جهان قانوني اعلام کرد.

گوانتانامو هنوز تعطيل نشده و 103 زنداني در اعتراض به نقض حقوق بشر در این زندان ، دراعتصاب غذا به سر مي برند. اکثر آنها هيچ اتهامي ندارند اما اوباما اعلام کرده 48 زنداني را نمي تواند آزاد کند و بايد زمان نامعيني را در زندان سپري کنند. وي بار ها و بار ها متعهد شده که اين زندان را تغظيل خواهد کرد اما تمام آنها دروغ بود. در مالي آمريکا محلي را بنا کرده که از سوي محليان "زندان گوانتانامو آفريقا"‌ لقب گرفته است. زنداني مخوف که افراد مورد شنکجه و آزار ماموران "سيا"‌و ديگر سازمان ها ي جاسوسي آمريکا قرار مي گيرند.

زندان "ابوغريب" را به خاطر داريد؟ شکنجه گاهي براي تحقير انسان ها. زنداني که در آن افراد در هرم هاي  انساني برهنه زنداني  مي شدند، مورد آزار جنسي قرار مي گرفتند و سگ ها را به جانشان مي انداختند . صدها عکس و ويديو از سياست هاي غير قانوني شکنجه در این زندان منتشر شده است. اوباما نه تنها عدالت را در حق زندانيان و خانواده شان ناديده گرفت بلکه با انکار حقيقت در مقابل جامعه جهاني اذعان داشت مانع از افزايش تنفر جهاني از آمريکا شد. اوباما هيچ گاه به اين مسئله اشاره نکرد و تنها افسر هاي درجه پايين را محاکمه نمود.

شايد رسوايي "پريزم" که از سوي "ادوارد اسنودن" فاش شد، نشان داد که چگونه آمريکا تمام مکالمات مردم را با کمک "گوگل"‌، "فيس بوک"،‌ "اسکايپ" و "مايکروسافت" استراق سمع مي کرده است. حمله به حريم خصوصي از ضبط محتواي تمام مکالمات ، تا پيام ها و مدارک قديمي و ويرايش شده  صورت مي گيرد. 


برچسب ها: اوباما ، واهی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار