بیانیه اخوان المسلمین : تا بازگشت مرسی به تظاهرات ادامه می دهیم

گروه اخوان المسلمين مصر جمعه شب در بيانيه اي به ادامه اعتراضات تا بازگشت محمد مرسي رييس جمهور برکنار شده به سمتش متعهد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا ، در اين بيانيه که حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان المسلمين آن را منتشر کرد آمده است:  ما با همه اعضا و طرفداران بي شمار خود در خيابان ها و ميدان هاي اصلي شهرها باقي مي مانيم تا اين که مرسي براي ادامه فعاليتش به عنوان رييس جمهور به دفترش بازگردد.
بر اساس اين بيانيه ، آن چه که روز جمعه رخ داد در واقع حضور ميليوني مردم مصر در همه استان هاي مصر در قالب تظاهرات مسالمت آميز گسترده بود و تظاهرکنندگان مخالفت قاطع خود را با کودتاي نظامي ظالمانه عليه رييس جمهور منتخب ( مرسي ) اعلام کردند و خواستار بازگشت وي به قدرت شدند.
حزب آزادي و عدالت  در اين بيانيه دستگاه امنيتي مصر را متهم کرد در پشت خشونت هاي روز جمعه اين کشور قرار دارد و اقدامات انتقام جويانه عليه مخالفان ، شخصيت هاي سياسي و رسانه ها را محکوم کرد.
اين حزب بر پايبندي به ادامه تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به برکناري مرسي تاکيد کرد.
بر اثر درگيري که روز جمعه بين مخالفان و طرفداران مرسي در مناطق مختلف مصر به خصوص قاهره و اسکندريه رخ داد دستکم بيست و چهار نفر کشته شدند.
 منابع آگاه اعلام کردند بر اثر اين درگيري ها دوازده نفر در استان اسکندريه ، 5 نفر در قاهره ، 5 نفر در سيناي شمالي ، يک نفر در استان سوئز و يک نفر ديگر در استان اسيوط کشته شدند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار