حقيقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد

بررسي تحولات مصر در جلسه کميسيون امنيت ملي/ تلاش آمريکا براي روي کارآوردن جرياني همراه‌تر و همسوتر در مصر

نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس از بررسي و واکاوي تحولات مصر در اولين جلسه کميسيون متبوع خود پس از تعطيلات بهارستان خبر داد.

"منصور حقيقت‌پور" نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره تحولات اخير مصر اظهار داشت: تحولات مصر را به صورت اقدامات زنجيره‌اي توسط آمريکا براي لطمه زدن به ترکيبي از اخوان‌ها که امروز در راس کار قرار دارند ارزيابي مي‌کنم.  

وي در ادامه  با بيان اينکه انتقاداتي به رفتار مرسي وارد است، ادامه داد: مرسي در طول رياست خود اهميتي براي مردم قائل نشد و در ابراز نظرات و تصميم‌گيري‌هاي خود از جريانات و گروه‌هاي سياسي که در توليد اين تحول ورود پيدا کرده بودند بهره نبرد.

نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه بنده با قانون اساسي مصر آشنا نيستم، تصريح کرد: جاي سوال است که آيا وزارت دفاع مصر اين اختيار را دارد که به تشخيص خود و در شرايط بحراني كشور از ديدگاه‌اش جابجايي قدرت را پيشنهاد دهد؟ لذا لازم است حقوق‌دانان ما قانون اساسي جديد مصر را بررسي و اين سوال را پاسخ دهند.

حقيقت‌پور با تاکيد بر اينکه اين اقدام امري عادي نيست، اظهار داشت: علي‌رغم خدمتي که اخوان‌المسلمين در سال گذشته به غربي‌ها، آمريکايي‌ها و حتي ‌اسرائيلي‌ها کرد مي‌بينيد که آنها قانع  نشده و تلاش مي‌کنند جريانات همراه‌تر و همسو‌تر را سرکار بياورند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بعد از تعطيلات تحولات مصر بررسی خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مصر ، تحولات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار