در دیدار دریادار سیاری و آدمیرال چیرکوف؛

فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه بر انجام رزمایش‌های مشترک تأکید کردند

فرماندهان نیروی دریایی ایران و روسیه در سن پترزبورگ درباره همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای به ویژه امنیت آبراه‌های مشترک و بین‌المللی رایزنی کردند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در دیدار امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" و آدمیرال "ویکتور چیرکوف" که در حاشیه برگزاری نمایشگاه دریایی (IMDS 2013) انجام شد، دو طرف بر همکاری‌های مشترک در زمینه تأمین امنیت دریای خزر با شرکت کشورهای همسایه این دریا، برگزاری رزمایش‌های مشترک، بازدید ناوهای دو کشور از بنادر یکدیگر و همکاری‌های آموزشی و فنی تاکید کردند.

دریادار سیاری علاوه بر رایزنی با فرمانده نیروی دریایی روسیه، با دیگر همتایان خود از کشورهای آلمان، یونان، لهستان، پاکستان، امارات و کویت ملاقات و درباره مسایل دریایی و همکاری در خصوص تأمین امنیت آبراه‌های بین‌المللی و مبارزه با دزدان دریایی و تروریسم نیز دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر هیئتی عالی رتبه به دعوت وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه برای بازدید از نمایشگاه دریایی 2013 به سن پترزبورگ روسیه سفر کرده است.

نشست با رسانه های روسیه و تشریح توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه موفقیت‌های این نیرو در برقراری امنیت در آبراه‌های بین‌المللی، مقابله با دزدان دریایی و تروریسم و همچنین بازدید اخیر ناوگروه نیروی دریایی ایران از آستراخان روسیه از دیگر برنامه‌های دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سفر به روسیه است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار