تبریز/

منطقه آزاد ارس بهترین فرصت برای سرمایه گذاری خارجی است

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد ارس دارای قابلیت های فراوانی برای حذب سرمایه های خارجی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،حسن نژاد در چهارمین همایش فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با اشاره به روند رو به رشد اقتصاد کشور گفت: کشورهای در حال توسعه از جمله ایران که دارای منابع فراوانی هستند بهترین مکان برای سرمایه گذاری هستند و کشورمان در این میان بیشترین ظرفیت ها را برای جذب سرمایه در اختیار دارد.

وی ادامه داد: اولین تعریف علم اقتصاد؛ تخصیص منابع محدود به خواسته های نا محدود است و شاید محدودترین منابع، پول و سرمایه باشد بنابراین باید با اولویت بندی در پروژه ها و بر اساس بازده آن و در نظر گرفتن ریسک پایین، سرمایه گذاری ها انجام شود.

حسن نژاد استاد آذربایجان را مکانی امن برای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد که بهترین زیرساخت ها در سرمایه انسانی را نیز دارا است.

وی مناطق آزاد کشور را بهترین خنثی کننده برای رفع تحریم ها دانست و افزود: بعد از ویژگی های عیان استان آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس از سال گذشته تاکنون در بخش ایجاد واحدهای تولیدی رشد بی نظیر و چشمگیری داشته است.

حسن نژاد این منطقه را به عنوان یکی از فرصت های مطلوب سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی و صنایع وابسته به آن معرفی کرد و یادآور شد: این منطقه با دارا بودن منابع فراوان آبی و نیز با توجه به گرانی چندین برابر محصولات کشاورزی در کشورهای آسیای میانه، می تواند سرمایه های فراوانی را در این بخش جذب کرده و امکان نگهداری، انتقال و صادرات این محصولات را به بازارهای هدف فراهم نماید.

وی افزود: در سایر بخش ها نیز ارس می تواند پایلوت مناسبی برای فعالیت های سرمایه گذاری باشد چرا که این منطقه در بخش صنایع خودرو سازی، پالایشگاهی، صنایع پایین دستی مس و بسیتری بخش های دیگر امکان سرمایه گذاری را مهیا کرده است.

این عضو شورای پول و اعتبار کشور در پایان از سرمایه گذاران خارجی حاضر در همایش خواست همه راهکارهایی که منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاری در اختیار آنان قرار داده است را بررسی کرده تا به اهمیت این منطقه در تبادلات تجاری و اقتصادی بیشتر واقف شوند. /س

 

برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.