پیشرفت 63 درصدی طرح تغذیه پالایشگاه گاز بید بلند(2)

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه طرح تغذیه پالایشگاه گاز بیدبلند (2) با 63 درصد پیشرفت در حال اجرا است گفت: این طرح شامل 5 پروژه احداث واحدهای جدید تراکم و تزریق گاز در مناطق عملیاتی نفت خیز جنوب اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید بورد با بیان این مطلب گفت: این طرح شامل 5 پروژه احداث واحدهای جدید تراکم و تزریق گاز است که در مناطق عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب شامل پازنان، گچساران و بی بی حکیمه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاه در دست ساخت بیدبلند (2) به عهده این شرکت است، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، در زمان راه اندازی پالایشگاه، روزانه 1800 میلیون فوت مکعب گاز از میدان های پازنان، بی بی حکیمه و گچساران تامین و به این پالایشگاه ارسال خواهد شد.

بورد افزود: احداث 2 ایستگاه تراکم گاز در کارخانه های گاز و گاز مایع شماره 900 و 1000 ، برای پیش تراکم گاز پازنان طراحی شده تا ضمن ایجاد فشار عملیاتی لازم برای تولید گاز و مایعات گازی در کارخانه های یاد شده، زمینه تولید گاز تعهد شده برای تحویل به پالایشگاه نیز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گازهای در نظر گرفته شده برای پالایشگاه گاز بیدبلند(2) هم اکنون در مخازن تزریق می شود، برای جبران آن، به همان میزان از خط سراسری پنجم که از عسلویه تامین می شود، گاز دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: بنابراین2 ایستگاه جدید برای تزریق گاز به میدانهای گچساران و بی بی حکیمه و یک واحد پیش تراکم گاز در ایستگاه بازگردانی پازنان احداث می شود و تاسیسات قدیمی نیز برای انتقال گاز به پالایشگاه بیدبلند (2) در نظر گرفته خواهد شد.

بورد، اعتبار این طرح را 4 هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با تکمیل و را ه اندازی این طرح، استمرار تزریق روزانه یک هزار و 800 میلیون فوت مکعب گاز در میدا نهای بی بی حکیمه، گچساران و پازنان محقق خواهد شد.

گفتنی است، پالایشگاه بیدبلند (2) با ظرفیت پالایش روزانه نزدیک به ٥٧ میلیون مترمکعب گاز، در ١٤ کیلومتری غرب شهرستان بهبهان در استان خوزستان و در زمینی به مساحت تقریبی ٢٠٠ هکتار در دست ساخت است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شمس اله قريبيان
۰۵:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
با سلام
به اميد روزي كه پالايشگاه بيدبلند2 بهبهان راه اندازي شود وهمه مشتاقان اين خاك پاك در انجا براي اباداني ايران جانفشاني كنند.
به اميد انروز نزديك++
آخرین اخبار