معاون سازمان تعزيرات استان تهران:

بازي هاي رايانه اي فاقد طرح شبنم، قاچاق و غير مجاز محسوب مي شود

معاون امور حقوقي و اجراي احكام تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: بازي هاي رايانه اي فاقد طرح شبنم، كالاي قاچاق و غير مجاز محسوب شده و عرضه كنندگان آن مجازات مي شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «بزرگمهر صادقي» افزود: رسيدگي به پرونده هاي گران فروشي و تقلب در حوزه عرضه محصولات فرهنگي از جمله بازي هاي رايانه اي بر اساس قانون در صلاحيت تعزيرات حكومتي است و تعزيرات بر اساس گزارشات مراجع نظارتي به پرونده متخلفان اين حوزه رسيدگي مي كند.
اين مقام مسوول در تعزيرات حكومتي استان تهران ادامه داد: بر اساس ماده 62 قانون نظام صنفي، كالاهاي فاقد طرح شبنم اعم از بازي هاي رايانه اي يا ساير كالاها، قاچاق محسوب مي شود و رسيدگي به آنها در صلاحيت تعزيرات است.
صادقي ادامه داد: قانون در برخورد با قاچاقچيان كالا نظیر توزیع کنندگان غیر مجاز بازي هاي رايانه اي كه از حساسيت بيشتري برخوردارند، سخت گير است به طوري كه ضمن ضبط كالا به نفع دولت، دو برابر مبلغ كالا از فرد خاطي دریافت مي شود.
معاون حقوقي و اجراي احكام تعزيرات حكومتي استان تهران، اثرگذاري مجازات هاي تعيين شده در قانون براي برخورد با قاچاقچيان كالاهاي فرهنگي بسيار زياد است به طوري كه طبق بررسي هاي صورت گرفته بسياري از خاطيان، پس از تحمل مجازات از ارتكاب مجدد آن پرهيز مي كنند.
صادقي به خانواده ها توصيه كرد که در خريد محصولات فرهنگي بويژه بازي هاي رايانه اي فقط به صرف خارجي بودن آن توجه نكنند بلكه توجه كنند اين محصولات داراي مجوز از وزارت ارشاد و داراي طرح شبنم و هولوگرام مجاز باشد.
وی همچنین به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد که این رویداد می تواند محملی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز خانواده ها درباره گیم باشد. در این نمایشگاه مردم با بازی ها و تولیدات سالم و متناسب با سن مخاطبان آشنا می شوند.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 22 تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.