افزایش بی سابقه میزان خودکشی در میان نظامیان ترکیه

اعتراضات میدان تقسیم استانبول موجب افزایش میزان خودکشی در میان نیروهای پلیس ترکیه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; به نوشته هفته نامه زمان فرانسه، طی چند هفته گذشته میزان خودکشی در میان نیروهای پلیس ترکیه به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. به گفته بسیاری از منابع این خودکشی ناشی از شرایط کار نیروهای پلیس است که از زمان اعتراضات اخیر پارک گزی در استانبول بدتر نیز شده است. 

از ماه ژوئن تا کنون هفده پلیس در ترکیه خودکشی کرده اند. آخرین مورد خودکشی زمانی رخ داد که ارول بنزر افسر سی و هفت ساله پلیس در ازمیر که به دادگاه احضار شده بود، شاهد انتشار تصاویر خود در شبکه های اجتماعی بود. طبق گزارش اداره ملی پلیس ترکیه از سال دو هزار در این کشور سیصد و چهل پلیس به زندگی خود پایان داده اند. این در حالی است که اتحادیه نیروهای پلیس این رقم را ششصد تن اعلام کرده است.

از زمان آغاز اعتراضات پارک گزی، رسانه های بزرگ بین المللی به شدت بر خشونت های اعمال شده توسط پلیس ترکیه علیه معترضان متمرکز شدند. نیروهای پلیس به دلیل به کارگیری گاز اشک آور و آب پاش مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. اما از سوی دیگر معترضان نیروهای پلیس را وادار کردند شب و روز و در شرایطی دشوار در محل کار خود حاضر شوند. برخی از نیروهای پلیس ناچار بودند دو و یا حتی سه روز متوالی کار کنند. از دیدگاه برخی روانشناسان فردی که در چنین شرایطی کار می کند نمی تواند به درستی در برابر تهدیدات واکنش نشان دهد. 

فرخ سزر رییس اتحادیه نیروهای پلیس ترکیه می گوید در طول اعتراضات نیروهای پلیس از هیچ نوع حمایت لجستیکی بهره مند نبودند. آنها جایی برای خواب و یا غذا خوردن نداشتند و برای ساعات اضافه کار پاداشی دریافت نکردند. سزر می گوید اداره پلیس همچنان تابع قوانین سالهای هزار و نهصد و سی است. وی گفت ترکیه شاهد دو کودتای نظامی بود اما هنوز از قوانین قدیمی پیروی می کند. قوانین مربوط به نیروهای پلیس در زمانی که قانون اساسی در سال های هزار و نهصد و شصت و یک و هزار و نهصد و هشتاد بازنویسی شد، تغییری نکرد. 

یکی از نیروهای پلیس استانبول می گوید در زمان اعتراضات پارک گزی برخی نیروها شصت و یا حتی نود ساعت متوالی فعالیت می کردند و برای این اضافه کار هیچ مبلغی نیز دریافت نکردند. این نیروی پلیس می گوید ما پلیس بیشتر نمی خواهیم بلکه تنها خواهان شرایط کاری بهتر هستیم. من همکاران زیادی دارم که برای گذران زندگی خود با مشکل رو به رو هستند. 

یاسین اکتای رییس موسسه تفکر راهبردی می گوید مشکلات بخشی از کار روزانه نیروهای پلیس است و در مقابل آن نیروهای پلیس حق دارند پیش از سایر مشاغل بازنشسته شوند. اکتای افزود متاسفانه خودکشی برای برخی از نیروهای پلیس ضد شورش که در اوقات کاری خود با مشکلات بیشتری رو به رو هستند، اجتناب ناپذیر است.خبرنگار روزنامه «طرف» ترکیه می گوید نیروهای پلیس قوای روانی خود را از دست می دهند و برای کنترل اعتراضاتی مانند اعتراضات اخیر میدان تقسیم آموزش ندیده اند.


برچسب ها: افزایش ، میزان ، خودکشی ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار