"ترکیه" نیروهای خود را به نزدیکی مرز "سوریه" اعزام کرد

به دنبال وقوع درگیری میان حزب مسلح کردهای سوریه و جبهه النصره که به القاعده وابسته است، "ترکیه" واحدهای نظامی خود را در سراسر مرز این کشور با سوریه مستقر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جت‎های اف‌۱۶ "ترکیه" و هواپیماهای بدون سرنشین برای گشت‎زنی بر فراز مرزها، به سرعت به جنوب شرق این کشور اعزام شده‎اند.
 
این خبر در حالی منتشر شده است که واحدهای "دفاع خلق" که شاخه نظامی حزب "اتحاد دموکراتیک"، یکی از گروه‎های وابسته به حزب تحریم شده کارگران (پ. ک. ک)، محسوب می‎شود، اکنون به مدت سه روز است که در شهر راس‌العین واقع در نزدیکی شهر مرزی سیلان پینار "ترکیه"، با نیروهای جبهه‌النصره درگیر شده‎اند.
 
این درگیری پس از آن به وقوع پیوست که جبهه النصره به کاروانی از جنگجویان زن کُرد، حمله کرد. کردها سعی دارند که کنترل شهر کردنشین راس‌العین را حفظ کنند.
 
شهر "راس‌العین" به خاطر نزدیکی به "ترکیه"، از اهمیت استراتژیک بسیاری برخوردار است.
 
در جریان درگیری میان نگهبانان مرزی "ترکیه" و شبه‎نظامیان تحت حمایت خارج در مرز سوریه که در تاریخ دوم می اتفاق افتاد، یک نگهبان ترک کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.
 
از زمان آغاز ناآرامی در سوریه، "ترکیه" در نزدیکی مرزهای خود با این کشور، چندین بار مانور نظامی برگزار کرده و علاوه بر آن نیروهای مرزی خود را به تانک، موشک انداز و نفربرهای زرهی جنگی مجهز کرده است.
 
"آنکارا" همچنین یک سیستم پدافند هوایی جدید را در مرز خود با سوریه مستقر کرده است.
 
علاوه بر این، "ترکیه" یک پایگاه نظامی و امنیتی را در فرودگاه سازگین واقع در استان "قاضی‌انتپ" احداث کرده که در ۱۸۰ کیلومتری شهر حلب سوریه قرار دارد.
 
"ترکیه" هواپیماهای ترابری نظامی، سیستم پدافند هوایی و تجهیزات راداری خود را به این پایگاه نظامی اعزام کرده است.
 
درگیری و ناآرامی که از بیش از دو سال پیش در سوریه آغاز شده، بسیاری از مردم این کشور از جمله سربازان و نیروهای امنیتی را قربانی کرده است.


انتهاي پيام/

منبع: پرس تي وي
برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، نیرو ، مرز ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار