معاون رییس سرویس نظامی اطلاعاتی آمریکا : جنگ در سوريه ممکن است سال ها طول بکشد / اطلاعات نظامی آمریکا حکومت اسد را دست کم گرفت

روزنامه نيويورک تايمز نوشت يک مقام بلند پايه اطلاعاتي آمريکا هشدار داد درگيري ها در سوريه ممکن است چند ماه تا چند سال به طول بيانجامد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "اريک اسميت" و "مارک مازتي" نوشت: "ديويد شد"، معاون سرويس اطلاعاتي وزارت دفاع آمريکا گفت: اوضاع در سوريه بدون در نظر گرفتن سقوط يا باقي ماندن بشار اسد، رئيس جمهور سوريه بر سر قدرت بسيار وخيم خواهد شد.

اظهارات وي يکي از شديدترين هشدارهاي علني در مورد تشديد جنگ داخلي در سوريه است. وي ظاهرا با بيان اين اظهارات قصد داشته است به اين نکته اشاره کند که واکنش آمريکا و متحدانش به اين مسئله تا کنون کم بوده است.

"ديويد شد" گفت: غرب بايد گروه هاي سکولار تر در ميان مخالفان سوريه که دولت اوباما وعده کمک هاي تسليحاتي به آنها را داده است، را تقويت کند.

وي در مجمع امنيتي آسيا و اقيانوسيه که يک اجلاس سالانه در مورد مسائل امنيتي است گفت: واقعيت اين است که اگر اين گروه هاي افراطي کنترل نشوند، گسترش خواهند يافت. 

اين مقام آمريکايي دو سناريوي مختلف براي آينده سوريه پيش بيني کرد که در هر دو ناآرامي وجود خواهد داشت.
او گفت که آژانس اطلاعاتی ارتش ایالات متحده در محاسبه سقوط رژیم اسد اشتباه کرده است.
دولت اوباما پس از ماهها بحث در ماه ژوئن اعلام کرد در نظر دارد به شورشيان سوريه به طور مستقيم کمک نظامي کند اما تا کنون اين سلاح ها ارسال نشده اند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار