بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی خطاب به رئيس جمهور منتخب

در انتخاب وزير علوم دغدغه‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي را هم در نظر بگيريد

در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه خوارزمي خطاب به رئيس جمهور منتخب آمده است: تقاضا داريم در امر انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم علی‌الخصوص وزیر علوم تحقیقات و فناوری نهایت دقت و ظرافت همراه با مشورت با افراد دلسوز و آگاه و توجه به دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی را در دستور کار خود قرار دهید.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی پیرامون انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم به شرح زير منتشر شد:

بسمه تعالی

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز همچون ده دوره گذشته با شور و نشاط مثال زدنی ملتی بصیر و آگاه که به فرمان رهبرفرزانه‌شان لبیک گفتند و خلق حماسه سیاسی را آنگونه با صلابت و عظمت رقم زدند که انگشت حیرت جهانیان را در دهان فرو برد و دشمنان قسم خورده نظام و تفاله‌های داخلیشان را از بی‌اعتمادی ملت غیور ایران به نظام اسلامی نا امید ساخت و کارآمدی مدل حکومتی مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان کشید.

با رای ملت ایران نام رئیس‌جمهوری از صندوق‌های رای بیرون آمد که بیش از 18 میلیون ایرانی به او اعتماد کردند. رئیس‌جمهوری با شعار اعتدال، میانه‌روی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم؛ اما این تازه ابتدای راه  است و موفقیت در مسیر دشوار پیش‌رو تا حدود زیادی به انتخاب وزرا و کابینه‌ای متعهد،  کارآمد، انقلابی و متخصص وابسته است که در این خصوص نکاتی قابل ذکر است :

رئیس جمهور منتخب، جناب حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحانی

همانگونه که مستحضر هستید طی روزهای اخیر بحث‌های زیادی پیرامون انتخاب اعضای کابینه و وزرا مطرح شده، از تشکیل کارگروه های تخصصی جهت انتخاب وزرا تا گمانه زنی و احساس تکلیف بیش از حد برخی افراد برای تحمیل شدن به بدنه دولت!

اما به جاست پیش از پرداختن به این مسئله فرمایشاتی از مولای متقیان حضرت امیر المومنین علی (ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر پیرامون انتخاب وزیران و کارگزاران حکومتی که حتما نصب‌العین خود قرار داده‌اید، بازگو گردد:

 اینان را در خلوت و جلوت به دوستی برگزین و باید برگزیده‌ترین وزیران توکسانی باشند که سخن حق بر زبان آرند، هر چند، حق تلخ باشد و در کارهایی‌که خداوند بر دوستانش نمی‌پسندد کمتر تو را یاری کنند، هر چند که این سخنان‌و کارها تو را ناخوش آید.

در کار کارگزارانت ‌بنگر و پس از آزمایش به کارشان برگمار، نه به سبب دوستی باآنها.و بی‌مشورت دیگران به کارشان مگمار، زیرا به رای خود کار کردن و از دیگران‌مشورت نخواستن، گونه‌ای از ستم و خیانت است. کارگزاران شایسته را در میان‌گروهی بجوی که اهل تجربت و حیا هستند و از خاندانهای صالح، آنها که در اسلام‌سابقه‌ای دیرین دارند.اینان به اخلاق شایسته‌ترند و آبرویشان محفوظتر است و ازطمعکاری بیشتر رویگردان‌اند و در عواقب کارها بیشتر می‌نگرند.

 اما در شرایط حساس کنونی داخلی، منطقه و جهان و وضعیتی که رهبر معظم انقلاب از آن تعبیر به پیچ تاریخی کردند، اصلاح وضعیت کشور و گذر از این مرحله حساس و پیچ تاریخی نیازمند اصلاح برخی مشکلات کشور و ساختارهای معیوب است که این اصلاح در جامعه همانگونه که حضرت روح الله فرمودند در گرو اصلاح دانشگاه است و این مهم  و مدیریت دانشگاه‌ها و خیل عظیم دانشجویان جوان و پرانرژی، جز با انتخاب وزیری کاردان، متعهد، ارزشی، دلسوز و نخبه میسر نخواهد شد. وزیری با دغدغه پیشرفت کشور و خدمت به  جامعه دانشگاهی و نه خدمت به احزاب و گروه‌های سیاسی که همچون دوره‌هاي قبل دانشجویان را به پیاده نظام احزاب سیاسی مبدل سازد.

اخیرا در جراید و رسانه‌ها اشاره‌هایی چون خیز همان طیف و جناح برای فتح مجدد وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به گوش می‌رسد و نگرانی جنبش دانشجویی و دانشجویان را در آزمون دوباره سپردن سکان به خصوص وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به اصلاح‌طلبان تندرو و افراطی، یعنی قربانی کردن جایگاه حساس علم و فرهنگ به پای خواسته‌های سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری، بیش از هر زمان دیگر به همراه داشته و انتظار از ریاست محترم جمهور این است که تنها به مطالبات به حق مقام معظم رهبری و قشر فرهیخته دانشگاهی در جهت رشد هرچه بیشتر جایگاه علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان پاسخ مثبت داده و توجهی به سهم خواهی‌ها و زیاده طلبی‌ها ننمایند.

طی هشت سال فعالیت دولت نهم و دهم پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف علمی همچون نانو فناوری، بیو تکنولوژی، فناوری هسته‌ای، پزشکی و داروسازی، رشد تولید مقالات علمی و ... به وقوع پیوست به گونه‌ای که جایگاه علمی ایران به رتبه شانزدهم در بین کشورهای جهان رسید که همگی این پیشرفت‌ها دلیلی جز دوری از حاشیه و تمرکز وزارت علوم و دانشگاه‌های زیر مجموعه بر تولید علم و دانش نداشت و اکنون نیز این انتظار می‌رود که جنابعالی با انتخابی صحیح و گزینش وزیری شایسته و لایق به دور از نگاه‌های حزبی و سیاسی، این مسیر رو به رشد را ادامه دهید تا شاهد رشد هرچه بیشتر علم و دانش در کشور باشیم.

در آخر بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی ضمن تبریک مجدد به جنابعالی و آرزوی توفیقات روز افزون تقاضا دارد در امر انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم علی‌الخصوص وزیر علوم تحقیقات و فناوری نهایت دقت و ظرافت همراه با مشورت با افراد دلسوز و آگاه و توجه به دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی را در دستور کار خود قرار دهید تا انتخابی صحیح همرا با تدبیر ، امید را همچنان در دل‌های جامعه دانشگاه شعله‌ور نگه دارد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار