آغاز شیرین سازی گاز در پارس جنوبی؛

ایرانی ترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی به ثمر نشست

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز مرحله نخست شیرین سازی گاز در پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی خبر داد و گفت: مراسم بهره برداری رسمی از این طرح به زودی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ظهر امروز (یکشنبه ٣٠ تیر) از راه اندازی عملیاتی مرحله نخست شیرین سازی طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: به زودی این طرح توسعه ملی توسط مقام های عالی کشور در عسلویه مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

بر پایه اعلام روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدرضا زهیری با بیان این که اجرای مراحل نهایی راه اندازی این فاز گازی از ٣ روز پیش آغاز شده است، افزود: با تلاش متخصصان داخلی این پروژه، ابتدا واحدهای جانبی ( آب، برق، هوا، بخار و نیتروژن ) در سرویس قرار گرفت و سپس عملیات انتقال گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ با موفقیت به اجرا درآمد.

وی عنوان کرد: اکنون تیم تخصصی راه اندازی این پروژه در حال بالابردن فشار گاز جهت انجام سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین سازی هستند که با توجه به روند مطلوب اجرایی پیش بینی می شود تا پایان امروز فشار گاز ترش به فشار عملیاتی رسیده و سپس عملیات شیرین سازی در نخستین واحد این فاز گازی (واحد ١٠١) آغاز شود.

زهیری گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده پس از تکمیل مراحل شیرین سازی، واحدهای نم زدایی و تقویت فشار این بخش پالایشگاهی به سرعت به منظور انتقال گاز تولیدی این پالایشگاه به خط لوله مصارف سراسری  گاز کشور آماده و راهاندازی خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح ، توسعه ، گازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار