قم/

بیان اسم اشخاص قبل از اثبات اتهام در دادگاه درست نیست/ تذکر به چین در قبال رفتار با مسلمانان

آیت الله مکارم شیرازی ، با انتقاد از برخی زبان‌ها وقلم ها که با آبروی افراد بازی می‌کنند گفت: بیان اسم اشخاص قبل از ثابت شدن اتهامشان در دادگاه، درست نیست و انسان نباید هر چه بر زبانش آمد آن را بیان کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی، بعد از ظهر دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه زبان یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند است که به انسان داده شده، اظهار داشت: انسان با استفاده از زبان سخن می‌گوید که در قرآن نیز بعد از آفرینش انسان، نعمت سخن گفتن به انسان یادآوری شده است.

وی گفت: اگر زبان وجود نداشت، انسان نمی‌توانست به پیشرفت‌های مختلف علمی دست یابد و در واقع زبان واسطه برنامه‌های بشریت است و انبیاء و پیامبران نیز از طریق گفتار و زبان مردم را هدایت می‌کردند.

این مرجع تقلید، عنوان کرد: کسانی که مادرزادی لال هستند و یا در اثر بیماری قادر به تلکم نیستند، زندگی سختی دارند و با مشکلات متعددی مواجه‌اند.

هر چقدر نعمتی بزرگ‌تر باشد به‌‌ همان اندازه خطرات آن نیز بزرگ‌تر است

مفسر قرآن کریم در ادامه با اشاره به آیه ۷۰ سوره احزاب با بیان اینکه در این آیه خداوند ازمومنان خواسته تا تقوای الهی پیشه کنند و سخنان محکم و منطقی را بیان کنند افزود: انسان باید از بیان سخنان بی‌مایه و پوچ پرهیز کند./س

برچسب ها: قم ، بیان ، اسم ، اشخاص ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.