معين آبادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عزم سياسي برای توليد علم در کشور تحسين برانگيز است

"عضو هیئت علمي دانشگاه شهيد باهنر" با بيان اينکه عزم سياسي ما در راستای تولید علم در این چند سال اخیر تحسین برانگیز است، گفت: توليد دانش مقدمه‌اي براي رشد اقتصادي، توسعه درآمد، رفاه و در نهایت پیشرفت و ترقی است، لذا کمیت و کیفیت تولید دانش، وضعیت پیشرفت و عقب ماندگی هر کشوری را نشان می‌دهد.

 

حسين معين آبادي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه جامعه ما در خصوص توسعه نظام آموزش عالي وضعيت روبه پیشرفتی دارد، اظهارداشت: اگرچه کشور ما نسبت به کشورهاي توسعه يافته از نظر علمي عقب است، اما نسبت به کشورهاي در حال توسعه و هم سطح خودمان وضعيت  مطلوبی دارد.
 
وي با بیان اینکه امروزه ايران به عنوان يکي از توليدکنندگان علم در جهان مطرح است، تصريح کرد: عزم سياسي ما در راستای تولید علم در این چند سال اخیر تحسین برانگیز است؛ چرا كه در توليد علم  وضعيت ما نسبتاً ایده‌ال بوده و جزو 10 کشور توليدکننده علم در جهان هستيم.
 
معين‌آبادي با اشاره به این که تولید دانش، مقدمه پیشرفت و ترقی است، افزود:  توليد دانش مقدمه‌اي براي رشد اقتصادي، افزایش درآمد، رفاه و در نهایت  پیشرفت و ترقی است، لذا کمیت و کیفیت تولید دانش وضعیت پیشرفت و عقب ماندگی هر کشوری را نشان می‌دهد.   
 
عضو هئيت علمي دانشگاه شهيد باهنر  به مسئله مهاجرت‌ نخبگان اشاره  و خاطرنشان کرد: مهاجرت فارغ التحصيلان دانشگاه های برتر و کساني که نخبه علمي هستند به خارج از کشور مسلما آسيب‌هايي را به نظام آموزشي ما وارد می‌کند؛ چرا که ما منابع ملي را صرف افرادي مي‌کنيم که خدماتشان را به کشورهاي ديگري انجام می‌دهند؛ بنابراين بايد يک سازو کاري در کشور ايجاد شود تا ارتباط ميان ايرانيان وطن دوست و نخبه خارج و داخل کشور به وجود بيايد.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار