اميني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه تک بعدي و افراط‌گرايانه فرهنگ بومي را نابود مي‌کند

"دبير جامعه اسلامي علوم پزشکي مشهد" با بيان اينکه در جامعه ما نگاه تک بعدی به یک عرف تبدیل شده است، گفت: نبايد با عادت به یکسونگري بخشي از فرهنگ را مثله کرده و بخش ديگر را رونق بخشید.

قاسم اميني در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه متاسفانه فرهنگ مدرن در جامعه ايراني نفوذ کرده و سبک زندگي مردم را تحت تاثير قرار داده است، اظهارداشت: دانشجويان و دانشگاهيان وظيفه خطيري را در زمينه شناسايي ارزش‌ها و الگوهاي اسلامي و انتقال آن به جامعه برعهده دارند.

وي با اشاره به نقش رسانه‌ها در این زمينه افزود: رسانه‌ها نيز بايد با توليد محصولات فرهنگي متناسب با سنت‌هاي بومي، سدي را در برابر نفوذ و اشاعه فرهنگ بيگانه ايجاد کنند.

 اميني تصريح کرد: متاسفانه در جامعه ما  نگاه تک بعدی به مسائل به یک عرف تبدیل شده است و  افراط و تفریط  تبديل به عادت شده، لذا  نباید با یکسونگري بخشي از فرهنگ را مثله کرده و بخش ديگر را رونق بخشید.

دبير جامعه اسلامي علوم پزشکي مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرهنگ مدرن با نگاه تمامیت‌خواه در حال رواج در جامعه ما است و فرهنگ همدلی و همگرایی را از بین برده است، لذا تشکل‌هاي دانشجويی باید با حفظ تعادل ميان اين فرهنگ‌ها اين همدلي و همگرايي را به جامعه برگردانند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار