اردبیل/

راه‌اندازی واحد امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: واحد امور بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد دیروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از اقدامات انجام یافته برای راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این دانشگاه امسال از طریق کنکور سراسری پذیرش دانشجو داشته و 50 درصد از ظرفیت پذیرش آن داوطلبان واجد شرایط بومی استان خواهند بود.

در این جلسه همچنین شش طرح مصوب کار گروه امور زیربنایی استان اردبیل از جمله طرح‌های شست‌و شو و دانه‌ریزی شن و ماسه، بتن آماده درخواست تغییر کاربری به آموزشی، واگذاری اراضی برای تولید آهن و سنگ آهن و تولید گیاهان دارویی و احداث گلخانه به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل رسید.

نیکزاد همچنین گفت: درآمدهای حاصل از آب‌های گرم معدنی باید در خود استان و در جهت توسعه این منطقه هزینه شود.

وی افزود: منطقه سرعین و به خصوص آب‌های گرم معدنی با پول‌های استان ساخته شد و توسعه یافت اما امروز امکان صرف درآمد آن در طرحهای عمرانی استان وجود ندارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: آب‌های گرم معدنی متعلق به این استان بوده و جزو سرمایه‌های استان است که در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته و درآمد حاصل از آن نیز به حساب آب منطقه‌ای واریز می‌شود.

نیکزاد در ادامه با اشاره به مشکلات برخی روستاها به ویژه در نقاط دور‌افتاده استان بیان داشت: درآمد حاصل از صدور پروانه در حریم توسط شهرداری‌ها باید با نظارت فرمانداری‌ها در روستاهای واقع در حریم هزینه شود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.