با رعایت 3 شرط؛

161 واحد دانشگاهی کشور مجوز دسترسی اینترنتی به متن پایان نامه ها را دارند

به دنبال انتشار خبر وزارت علوم مبنی بر امکان استفاده دانشجویان از تحصیلات تکمیلی از متن کامل پایان نامه ها 161 واحد دانشگاهی با داشتن شرایطی مجوز استفاده از این متون را خواهند داشت.

عمرانی، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکل عدم دسترسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به متن کامل پایان نامه گفت: دسترسی به متن کامل پایان نامه ها در حال حاضر امکان پذیر است ولی نکته ی قابل توجه این است که دانشگاه ها با داشتن شرایط خاصی می توانند این امکان را برای دانشجویان خود فراهم کنند. 

وی با بیان این مطلب افزود: برای استفاده از متن کامل پایان نامه ها سه شرط از سوی دانشگاه ها الزامی است. 
اول اینکه دانشگاه حاضر باشد پایان نامه های خود را بر اساس مسائل حقوقی خود و تصمیمات هیئت امنا در سایت پژوهشگاه علوم و فناوری به اشتراک گذاشته باشند و دوم اینکه تفاهم نامه ای را با پژوهشگاه مبنی بر دسترسی دانشجویان دانشگاه به متون کامل پایان نامه ها به استفاده رسانده باشند. 

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک ایران بیان داشت: شرط سوم و اساسی برای امکان دسترسی به متون پایان نامه ها را داشتن IP دانست و گفت: تاکنون که کمتر از یک ماه از شروع این طرح گذشته گویا با تعطیلی دانشگاه ها روبرو شده ایم چون فقط دانشگاه شریف IP  های خود را در اختیار ما قرار داده است که بعد از طی 2 هفته گذراندن مراحل آزمایشی به امکان دسترسی کامل دانشجویان این دانشگاه به متن کامل پایان نامه ها فراهم می شود. 

عمرانی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 161 واحد دانشگاهی با رعایت این 3 شرط امکان استفاده از پایان نامه ها را خواهند داشت و باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان فقط در محیط شبکه دانشگاهی که IP آن دانشگاه با پژوهشگاه هماهنگ شده باشد امکان دسترسی به این متون را دارد. 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر این فرصت به شرط رعایت سه شرط اعلام شده برای همه دانشگاه ها فراهم خواهد بود و بقیه خدمات مثل سابق در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۳۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
با تشکر از اطلاع رسانی خوب این سایت همینطور لازم به یادآوری است که امکان رویت تمام متن و متن کامل پایان نامه ها از طریق کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علم و فرهنگ هم مفید و میسر است مخصوصا برای بچه های حقوق و مدیریت استراتژیک و عمران
آخرین اخبار