در صحن علني:

رسايي: به 4 عضو انتصابي کميته تحقيق حادثه قم تعرضي نکرديم/باهنر: فرار به جلو درست نيست

نماينده تهران گفت: به 4 عضو کميته تحقيق حادثه 22 بهمن که اعضاي انتصابي بودند قم تعرضي نکرديم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام حميد رسايي نماينده تهران در جلسه علني امروز (دوشنبه)‌طي تذکري آئين‌نامه‌آي گفت: ماده 79 آئين‌نامه داخلي تصريح مي‌کند اگر در جلسه علني ضمن نطق يا مذاکره صريحا يا تلويحا نسبت سوئي به يکي از نمايندگان داده شود يا عقيده و اظهار او را بر خلاف،‌ جلوه دهند نماينده مذکور مي‌تواند در همان جلسه دفاع کند بنابراين يکي از نمايندگان به بنده مطلبي را نسبت دادند که در يادداشتي در هفته‌نامه 9 دي منتشر شده و در آن نسبت به مجلس بي‌احترامي شده است در حالي که اين چنين نيست.

وي افزود: ‌يک کميته‌اي از کميسيون امنيت ملي گزارشي را تهيه کرده و ما آن گزارش ر نقد کرديم.

رسايي تصريح کرد: در حقيقت به4عضو محترم اين کميته که اعضاي انتصابي بوديم تعرضي نکرديم گزارش به دليل انتقادات ديگري که به آن وارد بود اين نقد را داشتيم.

عضو کميسيون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: مخالفتي با قرائت آن گزارش نداريم اگر قرائت هم شود به دليل ضعف و تناقضاتي که دارد و کساني که با ايما و اشاره از آنها ياد شده حق پاسخگويي خواهند داشت بنابراين ما نسبت به مجلس هيچ توهيني نداشتيم.

در ادامه محمدرضا باهنر درپاسخ به تذکر حميد رسايي گفت: بايد شنوندگان و خوانندگان ببينند چه کسي توهين کرده يا نکرده، يک مقداري زود است، بگذاريد حداقل مطالب مطرح بشود، گزارش را به وقتش مطرح مي کنيم.

نايب رئيس مجلس خاطرنشان کرد: گزارش‌ها هم بعضا مي‌توانند پاسخ داشته باشند ومي تواند پاسخ‌ها رسانه‌اي باشد اين يک بحث خاص آيين نامه‌اي است، پيش پيش به قضاوت رفتن و فرار به جلو درست نيست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رسایی ، باهنر ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار