ارتش آمریکا اعلام کرد قاضی مسئول رسیدگی به پرونده برادلی مانینگ، نظامی آمریکایی متهم به افشای اسناد محرمانه آمریکا، روز سه شنبه رای خود را صادر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس این گزارش، برادلی مانینگ که گفته می شود بزرگ ترین افشاگری اسناد محرمانه و طبقه بندی شده آمریکا را مرتکب شده است، به جرم همدستی با دشمن با خطر حبس ابد روبرو است چرا که وی زمانی که به عنوان کارشناس اطلاعاتی در عراق فعالیت می کرد، دهها هزار سند محرمانه مربوط به آمریکا را در اختیار پایگاه اطلاع رسانی ویکیلیکس قرار داد.

مسئولان ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند دنیس لیند، قاضی رسیدگی به پرونده افشاگریهای برادلی مانینگ، روز سه شنبه ساعت 13 به وقت آمریکا ( هفده به وقت گرینویچ) حکم این پرونده را صادر خواهد کرد سپس روز چهارشنبه مرحله رسیدگی به این پرونده در دادگاه نظامی آغاز خواهد شد که در آن احتمالا مجازات متهم این پرونده تعیین خواهد شد.

برادلی مانینگ که در گذشته تحلیلگر اطلاعاتی ارتش امریکا در عراق بوده است،‌ از ژوئیه سال 2010 به جرم ارسال اسناد و مدارک محرمانه برای پایگاه اینترنتی ویکیلیکس در بازداشت به سر می برد. برخی اخبار و گزارشها حاکی از آن است که این نظامی امریکایی که اسناد و مدارک محرمانه جنجال برانگیزی را درباره سیاست های بحث برانگیز واشنگتن در عراق و افغانستان و دیگر کشورها در اختیار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس قرار داد، توسط مقامات ارتش امریکا در شرایط سختی در یک زندان نظامی در منطقه کوانتیکو در ایالت ویرجینیا در شرق امریکا حبس شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار