براساس گفته وزیر نفت پاکستان، براي تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران در خاک پاکستان احتمالا 24 ماه دیگر زمان لازم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس تريبيون، در هنگام انعقاد قرارداد ساخت خط لوله صلح، مقامات ايران و پاکستان توافق کردند تکميل پروژه خط لوله تا دسامبر 2014 تکميل شود.

اما اکنون وزير نفت پاکستان اعلام کرده؛ براي تکميل اين پروژه 24 ماه ديگر زمان نياز است.

طبق قرارداد این خط لوله بايد با طی مسافتي معادل 1150 کیلومتر از پالایشگاه گاز عسلویه ایران تا مرز پاکستان ادامه داشته باشد که تاکنون 900 کیلومتر آن در خاک ايران تکمیل شده است.

وی همچنین از تصمیم دولت اين کشور مبني بر تسریع روند اکتشاف گاز طبیعی در مناطق مختلف پاکستان برای تامين بخشي از انرژی مورد نياز این کشور خبر داد.

پاکستان اسفند سال گذشته به‌رغم فشارهای امریکا، توافقنامه تکمیل پروژه خط لوله ایران در خاک کشورش را به امضا رساند.

اگرچه پس از تغییر دولت در پاکستان و روی کار آمدن حزب «نواز شریف» در این کشور در اردیبهشت سال جاری، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال لغو این طرح افزایش یافت اما مقامات اسلام‌آباد تصریح کردند که مصمم به اجرای این پروژه هستند.

همچنين اين در حاليست که روز گذشته کاردار سفارت پاکستان در ایران بر عزم دولت جدید پاکستان برای تکمیل پروژه خط لوله چند میلیارد دلاری مشترک بین تهران و اسلام آباد تاکید کرد.


وي اعلام کرد: اجرای پروژه خط لوله گاز به منافع ملی پاکستان مربوط است و اسلام آباد نیز بدون در نظر گرفتن اینکه دولت کشور را اداره می‌کند، به منافع ملی خود متعهد است.


انتهاي پيام/

برچسب ها: پاکستان ، ایران ، خط ، لوله ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار