تبریز/

زمینه برای اشتغال بیش از دوهزار نفر با اجرای پنج طرح اشتغالزا در شهرستان اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از اجرای پنج طرح اشتغالزا در شهرک صنعتی اهر با اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه حبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان در جمع سرمایه گذاران شهرستان اهر اجرای معدن مس انجرد و ایجاد کارخانه های جانبی، کارخانه بسته بندی و سورتینگ، سردخانه ده هزار تنی، کارخانه قند رافینری، تولید میلگرد فولادی را از طرح های مهم و اشتغالزای این شهرستان برشمرد که با تمهیدات انجام شده سه طرح مهم قند رافینری، سردخانه، بسته بندی و سورتینگ امسال به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال برای بیش از هفتصد نفر از جمع یاز شهروندان جویای کار دراین طرح های تولیدی خدماتی در شهرک صنعتی اهر فراهم می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تلاش های انجام شده در ایجاد زیرساختهای مناسب در شهرک صنعتی اهر را بسیار قابل توجه عنوان کرد و از مسئولین ادارات خواست با تسهیل در امور سرمایه گذاران آنها را برای سرمایه گذاری در شهرستان تشویق نمایند.

این نماینده مجلس از موافقت مسئولین ذیربط در اعطای مجوز برای عبور و مرور خودروها با پلاک منطقه آزاد ارس در شهرستان های اهر و هریس خبر داد و افزود: سرمایه گذاران و شهروندان این دو شهرستان می توانند از تمهیدات اندیشیده شده در این خصوص بهره مند شوند.

وی، قابلیتهای شهرستان اهر را در بخش معدن به جهت قرار گرفتن در زون معدنی مناطق 20 گانه کشور بسیار مهم عنوان کرد و افزود: انتظار داریم سازمان صنعت، معدن و تجارت با حمایت اساسی و تدوین برنامه و تشویق سرمایه گذاران این بخش گامهای عملی در اعطای مجوز و تسهیلات بانکی جهت کارخانه های جنبی مس و سایر معادن بردارد.

این مقام مسئول دراین جلسه با انتقاد از کندی عملیات اجرای مجتمع ورزشی 5 هزار نفری شهرستان اهر گفت: متأسفانه این پروژه با پیشرفت اجرایی 10 درصد به حال خود رها شده و موجب نارضایتی اهالی ورزشی و شهروندان را فراهم کرده است.

عباس فلاحی باباجان در ادامه اعتماد مردم به دولت دکتر روحانی را نشان از علاقه مردم به برنامه های دولت تدبیر و امید ذکر کرد و افزو: نمایندگان مجلس با تأکید مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را در تعامل بین دولت و مجلس بکار خواهد بست که دولت در حل مشکلات عمومی مردم با کمک مجلس برنامه ریزی کند و نمایندگان آذربایجان شرقی نیز با تعامل مثبت تلاش دارند از این تعامل به نفع منطقه و استان استفاده کنند که قطعاً شاهد آینده روشن و نوید بخش در کشور و منطقه خواهیم بود.

وی، در پایان گفت: امروز کشور ما در وضعیتی قرار گرفته که به جهت تحریمهای دول اروپایی باید صادرات غیر نفتی را در کشور و استانمان افزایش دهیم که نقش سرمایه گذاران برمی منطقه می تواند دراین خصوص موثر باشد./ز

برچسب ها: اشتغال ، طرح ، زمینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.