کارمندان ارشد سابق سازمان ملل خواستار ممانعت از اقدام نظامی علیه سوریه شدند

معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با روزنامه سوئیسی "لوتان" عدم جنگ علیه سوریه و در اولویت قرار دادن راهکار مذاکرات را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت اینترنتی پانوراما، در این راستا و همسو با این درخواست هانس کریستوف وان اسپونک، معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد و چهار تن از دیگر کارمندان ارشد سابق این سازمان نیز این درخواست را تایید کردند.
دنیس هالیدی، سعید ذوالفقار، سمیر رضوان و سمیر باسط چهار کارمند سابق هستند که خواهان عدم حمله به سوریه شده‌اند.
معاون سابق دبیرکل سازمان ملل که هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سال‌های 1988 تا 2000 در عراق نیز بوده است در گفت‌وگو با سایت اینترنتی روزنامه سوئیسی "لوتان" خاطرنشان کرد: حتی اگر غرب شواهدی را برای توجیه جنگ سوریه ارائه کند، با یادآوری بهانه‌ها و شواهد ساختگی که پیش از این برای توجیه جنگ‌های قبلی آورده بود، باید به این شواهد شک کنیم.
وی افزود: زمان آنکه آمریکا و برخی هم‌پیمانانش همانند یک پلیس جهانی برخورد کنند سپری شده و جهان به شکل گسترده‌ای چند قطبی شده است و ملت‌های مختلف حاکمیت بیشتری را خواستارند.
معاون سابق دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه آمریکا به پیشنهادهای سوریه، ایران و روسیه در مورد مذاکره بی‌توجه است، افزود: شجاعت به پرتاب موشک‌ها نیست بلکه شجاعت در این است که اسرائیل را وادار کنند با حسن نیت وارد مذاکره با فلسطین شود، با ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش وارد مذاکره شوند و خواهان شرکت در کنفرانس ژنو 2 شوند.
برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار