سفیر سوریه در همايش «سوريه سنگر مقاومت»:

سوريه پيروز جنگ با آمريكا خواهد بود/مسئله اصلي ما آزادي فلسطين است

سفير سوريه در همايش سوريه سنگر مقاومت در خصوص آينده جنگ احتمالي با آمريكا گفت: ما پيروز اين جنگ خواهيم بود و مردم سوريه با تكيه بر تجربه پيروزمندانه لبنان در جنگ سي و سه روزه و جان‌فشاني بسيار آمريكا را به شكست خواهند كشيد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "عدنان محمود" سفير سوريه در ايران ضمن تشكر از حمايت ملت و دولت جمهوري اسلامي در مسئله سوريه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در موضع‌گيري يكپارچه خود از مردم گرفته تا دولت به رهبري مقام معظم رهبري از ملت سوريه در اين جنگ ظالمانه حمايت كردند.
 
وي افزود: اظهارات گرانبهاي مقام معظم رهبري كه هشداردهنده براي كشورهاي متجاوز بود باعث افتخار ماست و اين موضع‌گيري را در تمامي سطوح جمهوري اسلامي لمس كرديم.
 
سفير سوريه افزود: هدف اصلي اين جنگ آشكارا كه از دو سال و نيم پيش آغاز شده ضربه زدن به جبهه مقاومت است كه ايران و سوريه از اركان آن هستند.
 
وي بيان داشت: از آغاز اين جنگ معاون وزير دفاع آمريكا صراحتا اعلام كرد چنانچه سوريه حمايت خود را از جبهه مقاومت و ايران خاتمه دهد به زودي جنگ در سوريه پايان خواهد يافت، اما سوريه از آغاز با اقتدار كامل در مقابل تكفيري‌ها و حاميان آن‌ها ايستاد وقتي آمريكا شكست سلفي‌ها را مشاهده كرد تصميم گرفت مستقيما وارد دخالت نظامي شود آن هم به بهانه دروغين استفاده از سلاح‌هاي شيميايي توسط دولت سوريه.
 
سفير سوريه افزود: دلايل مستندي وجود دارد كه نشان دهنده استفاده سلاح‌هاي شيميايي توسط سلفي‌ها توسط ارتش سوريه است.
 
عدنان محمود با اشاره به مذاكرات دولت سوريه با سازمان ملل تصريح كرد: ما تقريبا از يك سال پيش متوجه سناريو آمريكا براي بهانه‌جويي در ارتباط با استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي بوديم بنابراين مذاكراتي را با سازمان ملل جهت ارسال كميته حقيقت‌ياب انجام داديم.
 
وي ادامه داد: اما تحت فشارهاي آمريكا چنين كميته‌اي تشكيل نشد تا اينكه بالاخره پس از 5 ماه توافقي بين سازمان ملل و دولت سوريه براي ارسال بازرسان صورت گرفت.
 
سفير سوريه تاكيد كرد: در زماني كه بازرسان در دمشق حضور داشتند حمله شيميايي تروريست‌ها انجام پذيرفت و ما تاكيد كرديم كه ادعاهاي آمريكا در خصوص استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي كذب محض است.
 
وي تصريح كرد: مردم سوريه با روحيه بالاتر از هر زمان ديگري در صحنه حضور دارند و سوريه با اقتدار كامل پاسخي بسيار سنگين به تجاوز متجاوزان خواهد داد.
 
عدنان محمود با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "اين تجاوز كل منطقه را به آتش مي‌كشد و ما اجازه نخواهيم داد محور مقاومت به زانو درآيد تصريح كرد: مقاومت و پايداري مردم سوريه در طي دو سال و نيم گذشته نشان دهنده آن است كه توطئه جديد آمريكا براي تجاوز نظامي نيز با شكست مواجه خواهد شد.
 
وي افزود: تحليل‌گران آمريكايي صراحتا اعلام كردند تجاوز به سوريه يعني پيشروي به سوي ايران كه ما به آن‌ها مي‌گوييم تجربه پيروزمندانه لبنان در جنگ سي و سه روزه نشان دهنده شكست آمريكا است.
 
سفير سوريه تاكيد كرد: ما پيروز اين جنگ خواهيم بود و در برابر دشمناني كه امروز قصد توطئه‌چيني عليه محور مقاومت و سوريه را دارند با جان‌فشاني خواهيم ايستاد.
 
عدنان محمود در پايان خاطرنشان كرد: علي‌رغم تمامي اين توطئه‌ها مسئله اصلي ما آزادي فلسطين و رهايي آن از چنگال رژيم صهيونيستي خواهد بود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: سفیر ، سوریه ، سنگر ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار