درويش خبر داد،

پیشرفت 50 درصدی فاز سوم خط 3 متروی تهران

مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: فاز سوم خط 3 مجموعه به طول 18 کیلومتر با 12 ایستگاه زیر زمینی است که در حال حاضر نیز با 50 درصد پیشرفت همراه بوده است.

هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: محدوده مورد پوشش فاز سوم خط 3 مترو حد فاصل خیابان شهروردی تا میدان اول شهرک قائم مجتمع (ازگل) و نیاوران است.

وی تصریح کرد: هواکش های میان تونلی، ریل گذاری، تجهیزات متحرک و همچنین نصب تجهیزات در تونل و ایستگاه ها جهت بهره برداری از این فاز لحاظ شده است.

درویش با اشاره به اینکه توسعه خطوط مترو و رمز اصلی توسعه پایدار شهر است و طبق آمار جهانی به ازای هر مسافر مترو 65صدم لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت صورت می گیرد افزود در صورت تامین بموقع اعتبار راه اندازی فاز سوم خط 3 نیز که تا پایان سال 92 پیش بینی شده نیز انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر حمایت جدی صورت گیرد فاز سوم خط 3 از ایستگاه شهید بهشتی تا میدان اول قائم و نیاوران تا پایان سال در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: امکان توسعه فاز سوم خط 3 از شمال شرقی به سمت لواسانات و از جنوب غربی به سمت اسلامشهر و فرودگاه حضرت امام (ره) در دست بررسی و امکان سنجی است.

برچسب ها: توسعه ، خطوط ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار