سردار سلامی در گفتگوی ویژه خبری:

منافقین به تعداد کشتار هیروشیما و ناکازاکی در ایران و عراق جنایت کرده اند/ گمانه زنی ها درباره هلاکت رجوی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منافقین به اندازه قتل عام های هسته ای هیروشیما و ناکازاکی از ایران و عراق کشته گرفته اند اما امریکا و غرب واکنشی نشان ندادند ولی امروز که 52 نفر جانی در سزای جنایاتشان در دادگاه مردمی کشته شده اند غرب آنر ا به عنوان فاجعه تلقی می کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه) گفت: آمریکایی ها به این واقف شده اند که فصل مداخلات مستقیم و اشغالهای سرزمینی به پایان رسیده است.
 
وی افزود: این به دلیل ناکامی های فراوان آمریکا در اشغال عراق و افغانستان بوده و نشان می دهد که آنها  متوجه شده اند که دیگر حمله نظامی سنگین پاسخ نمی دهد و  لذا فصل تغییر استراتژی فرارسیده است.
 
سردار سلامی ادامه داد: آمریکا برای کاهش هزینه های جنگ و برای اینکه اقتصادش از هم فرونپاشد و ارتش این کشور تحت تاثیر این مداخلات به فرسایش روحی و سخت افزاری نرسد و هیمنه این کشور دچار خدشه نشود، در راهبردهای خود چرخشی بوجود آورده که این چرخش راهبرد استفاده از گروههای تروریستی نیابتی است.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران اظهار داشت: با حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروهکهای تروریستی ، آمریکا به این گروه آزادی عمل داده که بتواند در ذیل استراتژی آمریکا در جهان اسلام عمل کند.
 
وی اضافه کرد: هم مفهوم قدرت تغییر کرده و هم محیط دچار تغیر شده و هم استراتژیهای ناقص آمریکا موجب تولید روندهای جدید شده و حوادث منطقه روندهای جدیدی است که آمریکا می خواهد تولید کند.
 
سلامی ادامه داد: آمریکایی ها از مداخله زمینی تغییر جهت دادند و عدم توازن و عدم برابری قوا در زمین را با استفاده از قدرت موشکی می خواهند تغییر دهند. اتفاقی که ممکن است در سوریه بیفتد تابع همین ضابطه عملیاتی است که آنها با عجز از اقدام زمینی می خواهند با استفاده از یک سناریوی تصنعی با استفاه از بمباران موشکی این عدم توازن را جبران کنند.
 
وی گفت: گروههای تروریستی در فضاهای مختلفی شکل می گیرند ولی چون به فضاهای حیاتی برای بقا نیاز دارند معمولا یک مکمل استراتژِیک پیدا می کنند و تلاش دارند در دامنه راهبردهای قدرتهای بزرگ عمل کنند تا به اهدافشان برسند یعنی یک نوع اشتراک منافع بین گروههای تروریستی از طرفی و یک نیاز برای ادامه حیات و یک اشتراک منافع قدرتهای بزرگ برای به کارگیری اینها پیدا می شود، نقطه تلاقی قدرتهای بزرگ با گروههای تروریستی وضعیتی است که امروز مشاهده می کنیم.
 
سلامی ادامه داد: ظرفیت جنگهای کلاسیک و بکارگیری ارتشهای بزرگ تمام شده است. دولتها قادر به تحمل جنگهای کلاسیک نیستند.
 
 وی افزود: حافظه تاریخی ملتها هرگر خاطرات تلخ و شیرین ، جنایتها و خدمات را از یاد نخواهند برد. به همین دلیل بسیاری از واقعیتها ریشه در واقعیتهای گذشته دارد ، همه تحولات امروز ریشه های دور و نزدیکی در حقایق گذشته دارد.
 
سردار سلامی بیان داشت: همین اتفاق هفته گذشته در پادگان اشرف دارای اهمیت راهبردی وسیع در تحولات آینده منطقه خواهد بود و ابعاد عظیمی دارد که به دلیل تحت تاثیرقرارگرفتن حمله احتمالی به سوریه فرصت ظهور نداشت.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: شاید بتوان گفت که تاثیر راهبردی این عملیات بر ادامه حیات منافقین بسیار بیشتر از تاثیر عملیات مرصاد است هرچند حجم این عملیات کمتر از عملیات مرصاد بود، این عملیات عصاره و فشرده بغض مردم عراق از استقرار و عملکرد سازمان مجاهدین خلق در عراق بود.
 
وی ادامه داد: از آغاز حضور منافقین در عراق تا امروز،هیچ لحظه و روزی نبوده که ارمغان منافقین برای مردم عراق کشتار، ترس  آوارگی، یتیم شدن فرزندان عراقی نباشد، این گروهک،تاریخ آلوده و ننگ آور و کریهی را برای مردم عراق ایجاد کرد و اوج این خباثتها در حق مردم عراق سرکوب قیام شعبانیه بود که بعد از حمله به کویت صورت گرفت.
 
 سردار سلامی گفت: منافقین خاطره بسیار تلخ وغم انگیزی را در صحنه اجتماعی عراق به جا گذاشتند که هنوز عوارض آن خانواده های عراقی را تحت تاثیر خود قرار داده و تا به امروز ادامه دارد. آنها در انفجارهای عراق و کشتار مردم این کشور نقش اول را دارند، در درگیریها ی فرقه ای و تضعیف دولت منطقه ای و برهم زدن رابطه با همسایگان نقش اساسی دارند.
 
وی اظهار داشت: این گروهک تروریستی همچنان به عنوان سازمان تروریستی سرکوبگر و خشن  تحت الحمایه آمریکایی هاست مردم عراق نمی توانند چنین وضعیتی را تحمل کنند که آنها با آزادی عمل در عراق حضور داشته باشند.
 
سلامی گفت: این عملیات بازتاب تمام خاطرات تلخی بود که عراقی ها از سال 1365 تا امروز در عراق داشتند.
 
وی ادامه داد: منافقین نه تنها برای عراق بلکه برای مردم کشور ما هم یک وضعیتی سرشار از نفرت ایجاد کردند از 17 هزار شهید ترور، 16 هزار نفر توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیده اند.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران بیان داشت: اینها بر اساس آمار خودشان وقتی درسال 65  در عراق مستقر شدند،  99 عملیات علیه نیروهای مسلح کشورمان در جنگ  صورت داده اند و 9300 شهید وهزاران مجروح از ما گرفته اند  .
 
سردار سلامی اضافه کرد: ماهیت تروریستی منافقین با سرشت آنها عجین است، وقتی گروهکی در تاریخ دو ملت این همه تاثیرات جنایی دارد طبیعی است که فرزندان و بازماندگان قتل عام ها اجازه ندهند که مامن امنی در این کشور پیدا کند، عملیات هفته گذشته مردمی و خودجوش بود که توسط بازماندگان نهضت شعبانیه رخ داد و توانست تاثیرات شگفتی در سیستم سیاسی و مدیریتی این سازمان ایجاد  کند و پیامدهای نگران کننده ای را در سیستم روانی آنها به جای بگذارد.
 
وی افزود: از دو سال پیش مردم عراق روزانه تجمعات سنگینی را جلوی پادگان اشرف برگز ارمی کردند تا دولت با فشار مردم مجبور شد 3000 نفر از منافقین را به مقر لیبرتی در مرکز بغداد منتقل کند، اما نکته مهم حماقت و اشتباه فاحش سرکرده منافقین هست که دست به یک تفکیک زد و 100 نفر از اصلی ترین کادرهای رهبری این سازمان را در اشرف نگاه داشت.
 
سلامی بیان داشت: دولت عراق دفعات بسیاری به انها اخطار داد که آنرا ترک کنند ولی نپذیرفتند.
 
جانشین فرمانده سپاه گفت: تقریبا حدود 16 نفر یا 20 نفر از کادرهای اصلی شورای مقاومت ملی و 5-6 نفر از کادرهای اصلی شورای رهبری این گروهک در این اردوگاه نگاه داشته شدند، عملیات مردم علیه اینها آنقدر برق آسا و غافلگیرکننده بود که نه ارتش عراق متوجه شد و نه منافقین توانستند واکنشی نشان دهند.
 
وی افزود: مردم توانستند در این حمله 52 نفر از این کادرها را به هلاکت برسانند یعنی حدود 50 درصد کادر اصلی گروهک منافقین به هلاکت رسیده و این به این معنی است که شرایط روحی بسیار بدی به اینها حاکم شده و بازیابی تاثیرات این حمله عظیم عملا در حد تحمل این گروهک نخواهد بود که نمی شود آن را با عملیات کشتن بن لادن مقایسه کرد به خاطر تاثیری که بر روحیه منافقین گذاشته و اعتماد بهنفسی که به مردم می دهد، مطمئنا مردم حضور اینها را در عراق نمی پذیرند.عراق نمی تواند مامنی باشد برای حضور اینها و حتی زیر چتر آمریکا هم میدان امنی برای حضور در عراق ندارند.
 
 وی افزود: بعد از 7 روز از این حادثه سرکرده این گروهک هیچ واکنشی نشان نداده که گمانه زنی هایی را ایجاد کرده که رجوی یا کشته شده یا آنقدر حماقت کرده و کادرهای اصلی را دستچین کرده که زیر فشارهای اعضای سازمان قادر به توجیه اشتباهش نیست و شاید به همین دلیل به سکوت روی آورده است. سکوت یا نشانه بهت و حیرت رجوی است یا هلاکت او چرا که مناقین امروز نیاز به دلجویی و بازیابی از سوی سرکرده شان دارند ولی این عملا دیده نمی شود.
 
جانشین فرمانده سپاه گفت: تمام کشته شدگان در پادگان اشرف در تمام جنایتهای علیه مردم ایران و عراق نقش اول را دارند. اینها به اندازه قتل عام های هسته ای هیروشیما  و کازاکی از ایران و عراق کشته گرفته اند اما امریکا و غرب واکنشی نشان ندادند ولی امروز که 52 نفر جانی در سزای جنایاتشان در دادگاه مردمی کشته شده اند غرب آنر ا به عنوان فاجعه تلقی می کند.
 
 
وی افزود: اینها در گذشته زندگی می کنند، با امکانات روز از قبیل موبایل هیچ آشنایی ندارند و مغز آنها شستشو داده شده است.
 
سردار سلامی ادامه داد: اینها با جاسوسی در محیط هسته ای ما بخشی از اطلاعات مستند را با اطلاعات غیرواقعی ترکیب کردند و یک فضای خیالی و تصنعی در نظام بین الملل نسبت به فعالیت هسته ای ما ایجاد کردند .
 
وی اظهار داشت: آمریکا امروز عمق استراتژیک اطلاعات منطقه ای خود را دچار فروپاشی می بیند چون نتوانست هیچکدام از اتفاقات منطقه را پیش بینی کند.
 
سردار سلامی گفت: همین امروز معاون وزیر خارجه آمریکا با مریم رجوی تماس گرفته و از او دلجویی کرده و گفته نیروهایشان را از اشرف بیرون ببرند و گفته که ما از آنها حمایت می کنیم.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: امنیت و مشارکت برای توسعه آن در جمهوری اسلامی ایران کاملا مردمی شده است، مردم ما با نظامشان پیوند بسیار عمیق و ناگسستنی دارند. مردم برای دفاع از نظام و انقلاب در همه صحنه ها پیشگام و پیشتاز هستند.
 
وی ادامه داد: ساختارهای اطلاعاتی ما امروز کاملا هوشمند هستند و ما از نظر سازماندهی اطلاعاتی امروز توپُرین، نفوذناپذیرترین و عمیق ترین محیط امنیتی را داریم. ایران امروز لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه است.
 
سردار سلامی در پایان گفت: ما متمایز از همه مردم جهان  بحرانهای بزرگی  را پشت سر گذاشتیم اما به موازات آن پیشرفت کرده ایم، و این به خاطر خصوصیات منحصر به فرد دینی و ملی مردم ما و ساختار ولایی نظام ماست که می تواند همه  بحرانها را با هر مقیاسی با موفقیت پشت سربگذارد.
 
مشروح این خبر متعاقبا منتشر می شود/
برچسب ها: سلامی ، آمریکا ، سپاه ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
-
عبدالر ضا فرحانی
۱۰:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
منا فقین بداندکه جای درکشور اسلامی ندارندچون ملت ایران از آنها منتفر هستند و مکانشان در جهنم اسلام همیشه پیروز
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
مرگ برمنافقین - باید اینها یک روزی جواب می دادند.
فکر نمی کردن یک روزی خودشان هم کشته شوند.
از این پیروزی بسیار خوشحالیم .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
مردان اطلاعاتی ما که ریگی را به چنگ انداختند باید این اراذل و اوباش را هم یکی یکی به چنگ اندازند و انتقام خون شهیدام ما را از آنها بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۲:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
منافقین. کوردل رجایی و باهن وصیاد شیرازی و غیره که اینها میوه این انقلاب اسلامی بودند از ما گرفتند و چ جنایتها که در حق مردم ایران و عراق که نکردند از همراهی صدام کافر تا وطن فروشی و نوکری اسراییل و غیره بخدا دیگر حتی شنیدن نام منافقین انسان را ارام نمیگذارد باید انها هم مثل اسراییل نابود شوند و خوش بحال مردم عراق که این شیطان پرستان را به سزای عمل ننگینشان رساندند افرین بر انها و در اخر خدا را بهسبب انتقام الهی از بزدلان تاریخ ایران. شک گزار هستیم.ر
آخرین اخبار