بخشایشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازديد بازرسان آژانس از پارچين ادامه مطالبات ناحق غرب از ايران است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بازديد بازرسان سازمان انرژي اتمي از سايت نظامي پارچین ادامه مطالبات ناحق غرب از جمهوري اسلامي است، چراکه آنها هنوز بر این باورند که ایران به سمت ساخت و تکثير سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند، بنابراین بازدید از اين سايت نظامي را در دستور کار قرار داده‌اند.

"احمد بخشایشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و همچنين پافشاری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بازرسی از تاسیسات هسته‌اي سايت نظامي پارچین در تهران، گفت: با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد و همچنين ايجاد فضای تعاملي در کشور، به نظر مي‌رسد که طرف غربی‌ در مذاکرات آينده نرمش بيشتري از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: بازديد بازرسان سازمان انرژي اتمي از سايت نظامي پارچین ادامه مطالبات ناحق غرب از جمهوري اسلامي است، چراکه آن‌ها هنوز بر این باورند که ایران به سمت ساخت و تکثير سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند، بنابراین بازدید از اين سايت نظامي را در دستور کار قرار داده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به آخرین گزارش آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر مثبت ارزیابی کردن تعویق راه‌اندازی رآکتور تحقيقاتي آب سنگین اراک، اظهار داشت: آمانو بيش از مديران قبلي آژانس همچون البرادعي از غرب پیروی می‌کند، بنابراين مي‌توان گفت اين گزارش وی بسیار تند و در جهت خواسته‌هاي نا به حق غرب ارائه شده است.

بخشایشی افزود: 80 درصد از گزارش‌های آمانو و سازمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگرفته از اخبار دروغين CIA سازمان جاسوسي آمريکا و رژیم منحوس صهیونیستی است و با توجه به وعده‌هاي دروغين غرب مبني بر سازش در بحث مذاکرات هسته‌اي با ايران؛ اما گزارش آمانو بيانگر آن است که غرب هيچ‌گاه از مواضع خصمانه‌اش کناره‌گيري نخواهد کرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم غرب متناسب با فضای جدید در ایران، فضای دیپلماتيکي جدیدی اتخاذ کند و همچنين با انتقال پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حسن نيت خود را در عمل نشان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار