سينما در هفته اي كه گذشت؛

بازار داغ شايعات در انتصابات سينمايي/ بازگشايي خانه سينما به دست وزير ارشاد

بازار داغ شايعات در انتصابات سينمايي و بازگشايي خانه سينما به وزير ارشاد از اتفاقات اين هفته سينماي ايران بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، ریاست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در اين هفته سينمايي درباره‌ی آخرین وضعیت بازگشایی خانه‌ی سینما گفت: درباره‌ی موضوع خانه‌ی سینما با آقای جنتی (وزیر ارشاد)، جلسات متعددی را برگزار کردیم و این روزها بررسی‌ها و رایزنی‌ها با گروه‌های مختلف در حال انجام است تا بنده گزارشی را خدمت آقای جنتی ارائه کنم و ایشان تصمیم نهایی را بگیرند.

همچنين علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص خانه سينما اظهار داشت: طي روزهاي آينده مجمع خود را تشكيل خواهند داد و در يك انتخابات آزاد مدير و هيئت مديره خود را انتخاب مي‌كنند اما در مقابل اين اظهارات حبيب الله كاسه ساز اين چنين اعلام كرد:  بهترين روش اين است كه پيش از برگزاري مجمع عمومي به تعامل و گفتگو ميان سينما گران نيازمنديم تا از اين طريق به تعامل برسيم.

سرانجام خانه سینما، مقارن با روز ملی سینما به دست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و "حجت الله ایوبی" معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و با همراهی جمعی از چهره های صاحب نام سینمای ایران بازگشایی می شود.

اما در اين هفته بازار انتصابات و حاشيه هاي ان بيار داغ بود به طوريكه  حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی اولین حکم را در زیر مجموعه‌ی مدیریتش برای سمت مدیر کلی امور بین‌الملل به آرش امینی صادر کرد   و بعد از ان نيز "علیرضا رضاداد" به عنوان مشاور ارشد سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری رضا بشر دوست" مدیر کلی حراست سازمان سینمایی و لادن طاهری" " به عنوان مدیر کل فیلمخانه ملی ایران و محمد رسول صادقي به عنوان روابط عمومي سازمان سينمايي منصوب شدند.

تهیه‌کننده «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» با تایید دریافت پروانه نمایش این فیلم گفت: در تلاشیم جایی در فصل‌های اکران برای نمایش این فیلم پیدا کنیم.

در جريان اين اتفاقات شايعاتي نيز به گوش رسيد و اسامي چون محمد حيدري، اكبرنبوي احساني قائم مقام سابق پور محمدي در مديريت شبكه 3 مطرح شد كه هريك اين موضوع را تكذيب كردند.

بنابر اين گزارش در اين هفته فیلم «فرزند چهارم» با حضور دکتر محمدرضا عارف برای برخی از رایزنان فرهنگی و نمایندگان کشورهای خارجی در سینما «فرهنگ» به نمایش درآمد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.