طي 6 ماه گذشته صورت گرفت،

توليد گاز بيش از 2هزار ميليون متر مکعب گاز در نفت مناطق مركزي ايران

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران گفت: اين شركت طي 6 ماه اخير با توليد بيش از 2 هزار و 660 ميليون مترمكعب گاز اضافه بر برنامه پيش بيني شده، موفق به خلق حماسه اقتصادي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي فكور از توليد گاز افزون بر برنامه توليد تكليفي در شركت نفت مناطق مركزي ايران خبر داد و گفت: در مجموع طي 6 ماه گذشته، بيش از 2660ميليون مترمكعب (معادل روزانه 16 ميليون مترمكعب) گاز بيش از برنامه توليد تكليفي مصوب هيات مديره شركت ملي نفت ايران در نفت مناطق مركزي توليد شده است.
 
وي خاطرنشان كرد: اين شركت با وجود تحريم هاي بين المللي و با تكيه بر توانمندي كاركنان خود، با توجه به حساسيت و نياز كشور به گاز، توانسته است در خلق اين حماسه اقتصادي موفق باشد.
 
فكور در خصوص توليد صيانتي و اختصاص بالاترين نرخ توليد گاز در سطح شركت هاي تابعه ملي نفت ايران طي دو سال متوالي به اين شركت اظهار داشت: اين شركت در برنامه هاي صيانتي برداشت از ميادين نفتي و گازي و با تلاش شبانه روزي كاركنان خويش موفق شده است كه تا كنون بالاترين نرخ توليد گاز و توليد صيانتي در سطح شركت ملي نفت ايران را به خود اختصاص دهد.

وي ادامه داد: همچنين شركت نفت مناطق مركزي ايران طي دو سال 1389 و 1390 به عنوان شركت نمونه توليدي در شركت ملي نفت ايران معرفي شده است و در سال گذشته نيز با 6 درصد افزايش توليد نسبت به سال سال 90، محوريت توليد گاز و تامين انرژي كشور را عهده دار بوده است.

گفتني است: شركت نفت مناطق مركزي ايران يكي از پنج شركت توليدي اصلي در ساختار شركت ملي نفت ايران است كه توليد صيانتي از ميادين نفتي و گازي را به طور جدي در دستور كار قرار داده است. فعاليت هاي توليدي اين شركت از طريق سه شركت بهره برداري تابعه انجام شده و فعاليت هاي اكتشافي، توسعه ميادين و همچنين كليه فعاليت هاي حفاري و تعمير و تكميل چاه ها و مديريت مخازن نفت و گاز و طراحي و انجام طرح ها و پروژه ها در مسئوليت مستقيم ستاد شركت نفت مناطق مركزي ايران است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، گاز ، افزایش ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار