بوشهر/

بیشترین عامل مرگ و میر در شهرستان کنگان بیماری‌های قلبی و عروقی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: بیشترین عامل مرگ و میر در شهرستان کنگان بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، زینب حسینی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان کنگان در محل فرمانداری شهرستان کنگان اظهار داشت: توجه به سلامت شهروندان امری بسیار مهم است که باید مورد تاکید همه مسئولان قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: کمیته‌های تخصصی شورای سلامت شهرستان با تمامی اعضا و ادارات درگیر مشخص شده‌اند و در این زمینه مشارکت بین‌بخشی ادارات مختلف برای اجرایی شدن این کمیته‌ها لازم و ضروری است.

حسینی به سیمای مرگ و میر در شهرستان در بخش بیماری‌های غیرواگیر اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین عامل مرگ و میر در شهرستان کنگان بیماری‌های قلبی و عروقی است که ناشی از عدم تحرک، رژیم غذایی نامناسب و استفاده از فست‌‌فودها و عدم رفتارهای بهداشتی سالم است.

وی افزود: مهم‌ترین راه برای کنترل این بیماری‌ها شناسایی و کنترل عوامل خطر این نوع بیماری است که بعضی مستقیم و بعضی نیز غیرمستقیم در افزایش این نوع بیماری نقش دارند مثل بیماری دیابت و فشار خون و برای رشد شاخص‌های بهداشتی همه باید تلاش کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح کرد: بهترین راه برای جلوگیری از این بیماری شناسایی و آموزش است که این وظیفه بر عهده ادارات و سازمان‌های مختلف است تا با آموزش عموم مردم از این بیماری پیشگیری کنیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگان نیز در این جلسه به فسادپذیری آبزیان با توجه به شرایط محیط و گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به گرمای محیط و فسادپذیری آبزیان فروشندگان باید حتماٌ از پودر یخ در مجاورت این آبزیان استفاده کنند که الزاماتی نیز صورت گرفته که متاسفانه هنوز مثمرثمر واقع نشده است.

محمد انبارکی خواستار آموزش هم برای فروشندگان و هم برای عموم مردم شدند تا آبزیان با کیفیت بهتری به مردم ارائه شود./ج1

برچسب ها: بیماری ، کنگان ، فسادپذیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.