فقط 10 درصد از توانایی های بهزیستی استفاده می شود؛

چرا معلولان در پستو نگهداري مي شوند!

رييس جامعه خیرین مسکن ساز حامی معلولان گفت: فقط 10 درصد از توانایی های سازمان بهزیستی در حال حاضر برای مددجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مراسم افتتاح نخستین مرکز جامع تخصصی توانبخشی آرمان شایان، بوربور در خصوص فعالیت این نهاد اظهار داشت: جامعه خیرین مسکن ساز حامی معلولان ساخت 25 هزار واحد مسکونی را عهده دار شد که در سال گذشته 8 هزار واحد مسکونی تحویل داده شد که 1 هزار و 500 واحد نیز به معلولان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز جامع تخصصی توانبخشی آرمان شایان نیز گفت: نونهالان بین 3 تا 6 سال از امروز در این مرکز پذیرش خواهند شد.

بوربور یادآور شد: امروزه در جامعه فردی که در خانواده خود معلول دارد دچار سرشکستگی است و معلولان در پستوها نگه داری می شوند بنابراین باید فرهنگ سازی در زمینه حضور معلولان در سطح جامعه وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: توانایی سازمان بهزیستی بیش از این ها است اما در حال حاضر فقط از 10 درصد توانایی این سازمان استفاده می شود.

عضو هیات امنای جامع خیرین معلولین نیز اظهار داشت: در ماه رمضان سال جاری 3 هزار  و 200 سرپرست خانوار معلول که دارای سه فرزند معلول و بالاتر هستند برای اعطای مسکن شناسایی شدند./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار