شوهاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"نرمش‌ قهرمانانه" هرگز به معنی تسلیم و سازش نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری حول محور "نرمش‌ قهرمانانه" گفت: نرمش قهرمانانه یعنی اينکه رویکردی اتخاذ کنیم تا ضمن دفاع از حقوق ملت جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با سایر کشورها نیز باشیم.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به سخنان مقام معظم رهبری درباره "نرمش‌قهرمانانه" اشاره کرد و گفت: "نرمش‌قهرمانانه" هرگز به معنی تسلیم و سازش نیست.

وی افزود: هیچ ایرانی حاضر به تسلیم نبوده و قطعا تسلیم راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فعلی نیست.

شوهانی تصریح کرد: نرمش قهرمانانه یعنی اينکه رویکردی اتخاذ کنیم تا ضمن دفاع از حقوق ملت جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با سایر کشورها نیز باشیم.

وی اظهار داشت: در مذاکرات نتیجه باخت ـ باخت غیر‌منطقی بوده و اینکه آمریکا به دنبال نتیجه برد ـ باخت به نفع خودش در مذاکرات است نیز قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نتیجه برد ـ برد در مذاکرات مهم‌ترین و منطقی‌ترین روش بوده و باید سعی کنیم طرفین هر دو در مذاکره امتیاز بگیرند.

وی اظهار داشت: باید در جهت رفع نگرانی جامعه بین‌‌الملل وارد مذاکره شد ولي این به منزله تسلیم و عقب‌نشینی نیست.

شوهانی خاطرنشان کرد: باید با روش نرمش‌ قهرمانانه، وارد مذاکره شویم تا ضمن دفاع از حقوق ملت، تحریم‌ها را رفع و باعث ایجاد تعامل با سایر کشورها شویم.

وی گفت: باید کاری کنیم که اروپا از آمریکا جدا شود نه اینکه همانند دولت نهم و دهم کاری کنیم که این دو قطب کنار یکدیگر علیه جمهوری اسلامی ایران موضع بگیرند.

نماینده ایلام در پایان خاطرنشان کرد: نرمش قهرمانانه به هیچ وجه به معنی تسلیم و سازش نیست.

لازم به يادآوريست مقام معظم رهبري روز گذشته در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ضمن موافقت با حرکت‌های صحیح و منطقی در سیاست‌های خارجی و داخلی گفتند: با مسئله‌ای که سال‌های پیش "نرمش قهرمانانه" خواندم موافقم چرا که این حرکت در مواقعی بسیار خوب و لازم است اما با پایبندی به یک شرط اصلی.

ایشان درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدف‌گذاری او را، شرط اصلی استفاده از تاکتیک نرمش قهرمانانه اعلام کردند و افزودند: یک کشتی‌گیر فنی نیز برخی مواقع بدلیل فنی، نرمش نشان می‌دهد اما فراموش نمی‌کند که حریفش کیست و هدف اصلی او چیست.

انتهاي‌ پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار