تبریز/افزایش تولید در واحد سطح:

عاملی برای ترغیب باغداران به کشت گلخانه ای

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید 10 تا 15 برابری محصول در هر مترمربع به جای تولید دو کیلوگرم در همان یک متر مربع در هوای آزاد، انگیزه ای برای باغداران و کشت در گلخانه است.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تداوم کار و تولید محصول در تمام فصول سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی را باید از دیگر مزایای کشت گلخانه ای قلمداد کنیم.

وی با اشاره به روش های کنترل با آفات و بیماری ها در محیط گلخانه، تشریح کرد: کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری ها با روش های کنترل تلفیقی، کنترل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم باعث افزایش کیفیّت و افزایش صادرات و حفظ محیط زیست می شود.

اسکندری ادامه داد: کارشناسان باغبانی تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار را از مزایای ارزشمند کشت گلخانه ای عنوان کرده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: با روش آبیاری تحت فشار در گلخانه، صرفه جویی در مصرف آب نیز عینیّت می یابد.

اسکندری گفت: با سیستم هیدروپونیک از اراضی غیرقابل کشت نیز می توان استفاده ای بهینه نمود.

وی با بیان ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان کشاورزی با توسعه کشت در محیط گلخانه تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و کارآموختگان کشاورزی و استفاده از اوقات فراغت کشاورزان در فصل های پاییز و زمستان با کشت گلخانه ای دور از انتظار نخواهد بود. /س

برچسب ها: افزایش ، تولید ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.