گيلان و خراسان جنوبی پربارش و کم بارش ترین هاي كشور

از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، استان هاي گيلان و خراسان جنوبی به ترتیب پربارش ترین و کم بارش ترین استان هاي كشور گزارش شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران استان گيلان با 840 ميليمتر بارش از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، عنوان پربارش ترين استان كشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان گيلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 31 درصد كاهش و در قياس با دوره درازمدت 13 درصد كاهش داشته است.

براساس اين گزارش، از ابتداي سال آبي جاري تاكنون استان كهگيلويه و بويراحمد با 641 ميليمتر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان های پربارش کشور قرار گرفته است.

میزان بارش استان كهگيلويه و بويراحمد در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 17 درصد افزايش و در قياس با دوره درازمدت هفت درصد كاهش نشان مي دهد.

همچنين از ابتداي مهرماه سال گذشته تاكنون، در استان چهارمحال و بختياري 632 ميليمتر بارندگی صورت گرفته که اين ميزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 17 درصد افزايش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله پنج درصد كاهش نشان مي دهد.

همچنين خراسان جنوبي كم بارش ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده است.

حجم بارش های استان خراسان جنوبي از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، 122 ميليمتر ثبت شده است.

میزان بارش استان خراسان جنوبي در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، چهار درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله شش درصد كاهش نشان می دهد.

پس از این استان، سيستان و بلوچستان با 124 ميليمتر و يزد با 134 ميليمتر بارندگی از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، دیگر استان های كم بارش كشور گزارش شده اند.

میزان بارش استان سيستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 127 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 13 درصد افزايش نشان می دهد.

براساس اين گزارش، میزان بارش استان يزد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 56 درصد افزايش و در قیاس با دوره درازمدت 42 ساله 43 درصد افزايش نشان می دهد.

برچسب ها: بارش ، گیلان ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار