نماينده كليميان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پيشنهاد حضور در اجلاس سازمان ملل را براي دفاع از منافع ملي قبول مي‌كنم

نماينده كليميان با بيان اينكه براي حضور بنده در اجلاس سازمان ملل به همراه رئيس جمهور پيشنهادهايي از طرف هيئت‌رئيسه مجلس شده است، گفت: هر زماني كه هيئت‌رئيسه تصميم بگيرد به منظور دفاع از منافع ملي و انجام وظيفه اين پيشنهاد را قبول خواهم كرد.

سيامك مره‌صدق نماينده كليميان در آستانه سفر رئيس‌جمهور و هيئت همراه به نيورك براي شركت در شصت و هشتمين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: به‌منظور شركت بنده در اين اجلاس پيشنهادهايي از طرف هيئت‌ رئيسه مجلس شوراي اسلامي شده است.

وي افزود: اما اينكه اين پيشنهادها اجرايي شود يا نه، فعلا چيزي قطعي نيست.

مره‌صدق تصريح كرد: هر زماني كه هيئت‌ رئيسه تصميم بگيرد به منظور دفاع از منافع ملي و انجام وظيفه اين پيشنهاد را قبول خواهم كرد.

وي در خصوص ساز و كارهاي معرفي نمايندگان به منظور همراهي رئيس‌جمهور در سفر به اجلاس سالانه سازمان ملل گفت: از جزئيات ساز و كار انتخاب نمايندگان اطلاعي ندارم اما فاكتورهاي زيادي مطرح بوده و يك فاكتور به تنهايي مدنظر نيست.

نماينده كليميان اظهار داشت: بايد نمايندگان معرفي شده بتوانند از منافع ملي دفاع كرده و نظرات مردم كشورمان را به نحو احسن در اين اجلاس منعكس كنند.

وي در خصوص برنامه‌هاي احتمالي نمايندگان در جريان سفر به نيويورك گفت: برنامه‌ريزي توسط رياست جمهوري انجام مي‌شود ولي معمولا در اين سفرها، نقش نمايندگان شركت در ديپلماسي عمومي است چرا كه نمايندگان مي‌توانند آزادانه‌تر با رسانه‌ها و افكار عمومي ارتباط برقرار كرده و واقعيت‌هاي ايران را بازگو كنند.

مره‌صدق تاكيد كرد: در اين اجلاس واقعيت اتفاقات جمهوري اسلامي ايران، واقعيت نحوه انديشه مردم،‌ اينكه مردم ايران همواره به اصول و رهنمودهاي مقام معظم رهبري پايبند هستند و با تغيير سياستمدارها در اصول و ارزش‌هاي بنيادي تفاوتي رخ نداده است را به اطلاع افكار عمومي برسانيم.

وي افزود: معمولا مسئولان دولتي در چنين شرايطي از لحن پيچيده ديپلماتي استفاده مي‌كنند ولي نمايندگان چون الزامي ندارند، آشكارتر مي‌توانند مواضع ملت ايران را بيان كنند.

نماينده كليميان در ادامه به انعكاس زندگي مسالمت‌آميز اقليت‌هاي ديني با مردم مسلمان ايران در اين اجلاس اشاره كرد و گفت: اين موضوع بيشتر از 30 قرن است كه در سطح دنيا مطرح بوده ولي بعضا رسانه‌هاي استكباري سعي دارند اين واقعيت را وارونه نشان بدهند.

اضافه مي‌شود؛ سازمان ملل به عنوان مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیری بین‌المللی که 193 کشور عضو آن است، شصت‌وهشتمین نشست عمومی خود را سه‌شنبه ساعت 23:30 به وقت تهران آغاز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأتی بلندپایه در این نشست شرکت خواهند کرد.

انتهاي‌ پيام/

برچسب ها: نشست ، سازمان ، ملل ، کلیمیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار