معاون شهردار در آستانه شروع سال جدید تحصیلی در 4500 مدرسه تهران اعلام کرد:

افزایش جابه‌جایی‌های روزانه تهران به 20 میلیون سفر از اول مهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه شروع سال جدید تحصیلی با اعلام افزایش 4 میلیون سفر آموزشی به 16 میلیون جابه‌جایی روزانه پایتخت، گفت:

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و تـرافیک شهرداری تـهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بدون تردید این موضوع بار ترافیکی سنگینی را به معابر شهر تحمیل می‌کند اما با تدابیر و تمهیدات پیش بینی شده، سامانه‌های حمل و نقل شهری آمادگی دارند تا میزبان حجم انبوه جابه‌جایی های روزانه باشند.
 
*افزایش  4  میلیون سفر آموزشی به سفرهای پایتخت
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سامانه‌ای اختصاصی، آمد و شد دانش‌آموزان را در قالب سرویس ویژه مدارس بر عهده خواهد داشت، اظهار کرد: با استفاده از رانندگان آموزش دیده و خودروهای ایمن و سالم دانش‌آموزان با سرعت و سلامت بیشتری در خانه دوم خود حضور خواهند یافت.
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که هم اکنون بسیاری از خانواده‌هایی که با مزایای سرویس ویژه مدارس آشنایی پیدا کرده‌اند، ترجیح می‌دهند تا از این سامانه برای تردد فرزندان خود بهره ببرند، تصریح کرد: خدمات ایمن خودروهای سرویس مدارس و اطمینان خاطر والدین از این خدمات باعث شده تا آن‌ها فرزندان خود را با خیال راحت به این خودروها بسپارند.
 
وی با تاکید بر این که از صبح روز یک‌شنبه 31 شهریور،100 هزار دانش آموز کلاس اولی در قالب جشن شکوفه‌ها به استقبال مهر رفتند، اضافه کرد: از صبح روز دوشنبه اول مهر نیز بیش از 2/1 میلیون دانش آموز و بیش از 700 هزار دانشجو به همراه 100 هزار نفر از معلمان مدارس و مدرسان دانشگاه‌ها عازم مراکز آموزشی می‌شوند.
 
*افزایش 850 هزار مسافر به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که بیش از دو میلیون دانش‌آموز و دانشجو از اول مهر به مسافران روزانه تهران اضافه می‌شوند، گفت: با توجه به افزایش 600 هزار مسافر به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و 250 هزار مسافر به ظرفیت ناوگان مترو، سهم جابه جایی روزانه اتوبوسرانی به 5/4 میلیون، مترو به 3 میلیون و تاکسیرانی به 5/4 میلیون مسافر افزایش می‌یابد.
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که با افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی به 12 میلیون جابه جایی از اول مهر، سهم این ناوگان از مجموع جابه‌جایی‌های درون شهری به 60 درصد می‌رسد، افزود: به این ترتیب تنها 40 درصد از جابه‌جایی‌های روزانه از طریق  وسایل نقلیه شخصی و موتورسیکلت انجام خواهد شد.
 
وی در پایان با تاکید بر این که هم‌زمان با شروع سال جدید تحصیلی در 4500 مدرسه تهران، سال جدید آموزشی در 12 پارک ترافیک پایتخت نیز آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مراکز آموزشی، اصول اولیه ترافیک و رفتارهای ترافیکی ایمن و صحیح در دو بخش نظری و عملی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. /ف
برچسب ها: افزایش ، روزانه ، تهران ، سفر ا ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار