"جان کري" : خواستارحل و فصل مناقشات ارضي چين و آسه آن شد

وزیر امور خارجه امریکا از چین و همسایگان آسیایی آن خواست در زودترین زمان ممکن مناقشات ارضی درباره دریای جنوب چین را حل و فصل کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛"جان کری" جمعه در ملاقات با وزیران امور خارجه "آسه آن" در نیویورک خطاب به آنان گفت: پر تردد ترین بنادر و حیاتی ترین مسیرهای دریایی جهان در منطقه شما قرار دارد. بنابر این ثبات و آرامش در منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید عمیقا برای رفاه و شکوفایی منطقه ای که ما در آن زندگی می کنیم، اهمیت دارد.

وی افزود: این یکی از دلایلی است که امریکا به امنیت دریایی، به آزادی کشتیرانی در دریاها و حل و فصل اختلافات سرزمینی بسیار پایبند و متعهد است.
 
" جان کری" احترام به حقوق بین الملل و تجارت قانونی مستمر و بدون وقفه را در دریای جنوب چین خواستار شد.

این دیپلمات عالیرتبه امریکایی همچنین از اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) خواست برای برطرف کردن اختلافات بدون تهدید، بدون هرگونه اجبار و بدون توسل به زور و در زودترین زمان ممکن به مجموعه ای از قوانین الزام آور رفتاری دست یابند.

پکن اوایل سپتامبر به امریکا هشدار داده بود از ادعاهای همسایگانش درباره جزایر مورد اختلاف در شرق و مناطق دریایی جنوب چین حمایت نکند و پای خود را از این اختلافات بیرون بکشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار