عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نطق میاندستور خود با اشاره به دیپلماسی هوشمندانه دکتر روحانی در سفر به نیویورک گفت: دیپلماسی فعال و سیاست نرمش قهرمانانه در نیویورک بدخواهان نظام را در عصبیت قرار داد و خلع سلاح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، میرقسمت موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس در جلسه علنی امروز (يکشنبه، 7 مهر) بهارستان در نطق میان‌دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: اعتقاد دارم جدیت در عرصه‌های علم و دانش و حضور فعال در مجامع علمی به عزت و سربلندی ملت شریف ایران می‌افزاید و اهداف انقلاب و دفاع مقدس را محقق می‌سازد.

وی در ادامه افزود: بر خود واجب می‌دانم از مواضع صریح، متین و منطقی رئیس‌جمهور در تبیین حقانیت مردم ایران در نیویورک تشکر کنم چون رئیس جمهور تیم شرکت کننده در اجلاس سالانه سازمان ملل فعال و پرتلاش در سخنرانی‌ها دیدارها و مصاحبه‌ها ظاهر شدند و بار دیگر حقانیت نظام جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان رساندند.

نماینده مردم گرمی اظهار داشت: می‌توان گفت سیاست نرمش قهرمانانه اعلامی از طرف مقام معظم رهبری در این سفر به نمایش درآمد و بدخواهان نظام را در عصبیت قرار داد و خلع صلاح کرد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: همچنین این باعث افتخار جهان اسلام و ملت ایران است که فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت تولید سلاح‌های کشتار جمعی محور اعتماد مخالفان و رئیس جمهور آمریکا بعنوان سردمدار دشمنی با ایران قرار گیرد.

موسوی با تأکید براینکه مردم ایران اسلامی از موضع گیری‌ها رضایت مند و خوشحال هستند گفت: چرا که در این موضع گیری‌ها نه تنها غرور ملی و اسلامی ملت ایران خدشه دار نشده بلکه افتخارات ملت ایران افزون گردید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: گرچه ملت ما در طول سالهای انقلاب به تجربه به شعارهای غرب به دیده مشکوک نظر می‌کند اما امید است این بار دنیای غرب در عمل ثابت کند که به عنوان تعامل و شفافیت و حل مسئله هسته‌ای با رعایت حقوق حقه ملت ایران هستند.

وی ادامه داد: علت دیگر مشکوک بودن به شعار غرب ناامنی در کشورهای خاورمیانه و کشتارهای تروریستی در کشورهای اسلامی مانند سوریه، افغانستان، عراق، فلسطین و لبنان است و دولت ها و مدعیان حقوق بشر نه تنها در این فجایع موضع گیری و کشتار انسان‌ها را محکوم نمی‌کنند بلکه به صورت صریح و گسترده از آنها حمایت کرده و یک دولت قانونی و مردمی را به براندازی تهدید می‌کنند. آیا با این حال می‌توان به گفتارها و شعارهای غرب اعتماد کرد، هرگز.

وی اظهار داشت: لازم می‌دانم چند نکته یادآور شوم اول آنکه دولت محترم رفته رفته باید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند نه اینکه برخلاف انتظار مردم رئیس کل بانک مرکزی از پایین آمدن ارزش ارز و تقویت پول ملی خوشحال نباشد.

این نماینده اظهار داشت: باید تلاش کرد کف قیمت ارز را به قیمت ارز مبادله‌ای برسانیم که در بودجه سالانه دولت آمده است نه اینکه قیمت بازار ارز را قیمت کف محسوب کنیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد موضع گیری رئیس کل بانک مرکزی بدون مشاوره و برخلاف مصلحت جامعه بوده است.

موسوی در پایان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: نسبت به واحدهای تولیدی در کشور بخصوص استان اردبیل که با مشکلات عدیده مواجه هستند باید توجه جدی داشت چرا که این واحدها به دلیل نبود سرمایه در گردش در حال رکود و ورشکستگی هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: موسوی ، دیپلماسی ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار