در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

درخواست يک سوم بازرسان خانه احزاب براي برگزاري نشست/ بازگشت امکانات فيزيکي مجموعه براي فعاليت‌ دوباره

دبیرکل جبهه اعتدالگرایان گفت: طی جلساتی که با مدیرکل سیاسی وقت وزارت کشور داشتیم آقای پور‌موسوی مطرح کردند که اگر پیگیر موضوعات مربوط به خانه احزاب باشید امکانات فیزیکی را برای ادامه فعالیت به شما باز می‌گردانیم.

"جمشید ایرانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به زمزمه‌هاي شنيده شده مبني بر فعاليت دوباره خانه احزاب اظهار داشت: در حال حاضر خانه احزاب دارای وضعیت و رئیسی مشخص و واحد نیست.

وی به برگزاری چهارمين مجمع خانه احزاب اشاره و تصریح کرد: در آن زمان جریان اصلاح‌طلب با نگاه تمامیت‌خواهی خود فضایی را بوجود آورد که در نهایت به درگیری و دعوا ختم شد.

دبیر مجمع نمایندگان خانه احزاب ادامه داد: در آن زمان ما به اصلاح‌طلبان توصیه کردیم که حسین کاشفی را  رئیس خانه احزاب انتخاب نکنند، اما در نهایت اصلاح‌طلبان که اکثریت شورای مرکزی را در دست داشتند دست به چنین اقدامي زدند و این مسئله بعنوان عامل اصلی در ایجاد اختلافات میان جریانات سیاسی در چگونگي فعاليت خانه احزاب تبدیل شد.

وی بیان داشت: بنا به توصیه جبهه اعتدالگرایان در آن زمان پیشنهاد شخصی همچون حبیبی را به عنوان رئیس خانه احزاب دادیم، اما در آن زمان اصلاح‌طلبان با انتخاب حسین کاشفی بعنوان رئیس خانه احزاب به نحوی به نظام شرط نشان دادند.

ایرانی با اشاره به برگزاری ششمین مجمع خانه احزاب تصریح کرد: هشت ماه گذشته 30 حزب موجود در خانه احزاب به وزارت کشور درخواستي را مبني بر برگزاری ششمین مجمع خانه احزاب ارائه دادند که به دلیل در پیش‌بودن انتخابات ریاست‌جمهوری وزارت کشور با برگزاری آن به مخالفت برخواست و البته این امری طبیعی بود.

وی بیان داشت: طی جلساتی که با مدیرکل سیاسی وقت با وزارت کشور داشتیم آقای پور‌موسوی مطرح کردند که اگر پیگیر موضوعات مربوط به خانه احزاب باشید امکانات فیزیکی را برای ادامه فعالیت به شما باز می‌گردانیم.

ایرانی با اشاره به تشکیل مجمع نمایندگان خانه احزاب گفت: رایزنی‌های جبهه اعتدالگرایان منجر به تشکیل چنین مجمعی با حضور عقلای جریانات سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب شد و در این میان افرادی همچون رئوفیان، میرمحمدی، طاهرنژاد، ولی‌زاده، حق‌شناس و حکیم‌پور با حضور در جلسات مجمع، ادامه فعالیت‌ها را  بحث و بررسي کردند.

وی افزود: برای برگزاری ششمین مجمع باید یک‌سوم خانه احزاب و یا بازرسین آن درخواست خود را به وزارت کشور دهند و بر همین اساس طی ملاقاتی که با وزیر کشور داشتیم توانسته‌ایم به نتایجی دست پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع نمایندگان خانه احزاب ادامه داد: وزارت کشور با امثال افرادی همچون کاشفی طرف حساب نیست و در بحث خانه احزاب مجمع خانه احزاب به عنوان بالاترین رکن مدنظر است و این مجمع باید با تشکیل جلساتی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

ایرانی خاطرنشان کرد: بهتر است که برخی افراد مباحث مربوط به خانه احزاب را محل نزاع و اثبات خود قرار ندهند و رفتار افرادی همچون حسین کاشفی برای خانه احزاب قابل توجیه نیست و حتي مقصر بروز بسیاری از رفتارهای افراطی‌گری وجود برخی افراد از جریانات سیاسی مختلف در این میان بود.

لازم به ذکر است که حسين کاشفي از اعضاي سابق حزب منحله مشارکت در گفتگو با روزنامه اعتماد درخصوص فعاليت مجدد خانه احزاب به رياست وي در  قالب درخواستي از وزارت کشور سخن گفته بود.

گفتني است وي از ديدار خود با مسئولان وزارت کشور در روزهاي اخير به منظور رسيدگي کامل به وضعيت فعاليت خانه احزاب پس از بازپس‌گيري ساختمان آن از سوي دولت دهم و توقف فعاليت‌هايش خبر داده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار