سردار حاجی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پهپاد "شاهد 129" در خط تولید انبوه قرار گرفت

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هم‌اکنون دو فروند از پهپاد "شاهد 129" تولید شده و تعداد بسیاری از این پهپاد نیز در خط تولید انبوه قرار دارد.

سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه هم‌اکنون با رونمایی از "پهپاد شاهد 129" نظاره‌گر پرواز RQ170 ایرانی هستیم، اظهار داشت: یکی از ده‌ها پروژه‌ای که در موضوع RQ170 پیگیری می‌شود ساخت و مهندسی معکوس خود هواپیما بوده، چرا که این پهپاد آمریکایی "بسته اطلاعاتی" ایالات متحده است و طبقه‌بندی اطلاعات آن در قالب "به‌کلّی سری" انجام شده بود.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: امروز ما به اطلاعات این پهپاد دست پیدا کرده‌ایم؛ این امر شامل بخش‌های مختلف اطلاعاتی و فناوری است که یکی از آن‌ها بحث مهندسی معکوس بوده که هم‌اکنون در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران در زمینه اورهال هواپیماهای جنگنده سوخو 25، سوخو 22، هواپیماهای رزمی و ترابری فعالیت می‌کند و هم‌اکنون بالاترین سطح مرکز تعمیرات را دارا هستیم.
 
سردار حاجی‌زاده درباره ادعای برخی سایت‌های آمریکایی مبنی بر عملیاتی نبودن پهپاد شاهد 129 گفت: TAKE OFF، نشستن، پرواز در آسمان و شلیک این پهپاد را در معرض نمایش گذاشته‌ایم و مخاطب ما ملت شریف ایران بوده، بنابراین هیچ اهمیتی ندارد که عده‌ای معدود چه فکری درباره پهپاد شاهد 129 می‌کنند، چون آنچه که باید نشان می‌دادیم را در معرض نمایش گذاشته‌ایم.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو فروند از این پهپاد تولید شده و تعداد بسیاری از پهپاد شاهد 129 در خط تولید انبوه قرار دارد.

گفتنی است، پهپاد بمب‌افکن شاهد 129 در پنجم مهر ماه امسال با حضور "سرلشکر جعفری" فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار