اراک/

نخستين دفتر فن بازار منطقه اي كشور در استان مركزي افتتاح شد

نخستين دفتر فن بازار منطقه اي كشور روز سه شنبه با حضور مسوولان پارك فناوري پرديس كشور و شركت شهركهاي صنعتي ايران در مركز خدمات فني كسب و كار اراك راه اندازي شد.

 مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان مركزي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گفت: بر اساس تفاهم نامه پارك فناوري پرديس كشور با سازمان صنايع كوچك مقرر شده بود كه تا پايان امسال در استان هاي مركزي، اصفهان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي ، خوزستان و فارس دفاتر فن بازار منطقه اي راه اندازي شود كه در اين زمينه استان مركزي پيشرو است.
يحيي افزود: فن بازار محلي براي مبادله فناوري هاي نوين بين مراكز توليد علم و صنايع توليدي است و در اين مكان بستر انتقال ، خدمات مشاوره و بانك اطلاعاتي نوآوري عاي علمي و صعتي مهيا مي شود.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي افزود : آماده سازي و تجهيز اين دفتر در فضايي به وسعت 56 متر مربع در مجموع 200 ميليون ريال هزينه داشته و براي فعاليت آن در قالب يازده سرفصل كلان حداقل به 700 ميليون ريال اعتبار نياز است.
مديركل سياسي و امنيتي استانداري استان مركزي نيز در اين آيين گفت: كميته صنعت و دانشگاه استان مركزي با نگاهي كاربردي از سال 90 تشكيل شده و در قالب كارگروه هاي تخصصي ان قرار است دستاوردهاي عملي 84 مركز دانشگاهي و 120 هزار نفر جمعيت دانشگاهي كشور به صورت علمي در بستر دو هزار و 800 بنگاه صنعتي استان بومي و عملياتي شود.
اسكندري افزود: استان مركزي به عنوان دومين قطب صنايع مادر تخصصي و اولين منطقه تنوع محصولات صنعتي كشور مطرح است و به لحاظ زنجيره صنايع متوسط و كوچك ، جايگاه جغرافيايي و دانش فني وضعيت خاصي را در كشور دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.