ساری /

پایلوت شدن آمل برای اجرای طرح آموزش مقابله با هاری

آمل پایلوت اجرای طرح آموزش مقابله با هاری در کشور شد.

سرپرست موسسه انستیتو پاستور شمال کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه با مشارکت بخشدار دشت‌سر برای هر 50 خانوار یک رابط و چند داوطلب ازسوی دهیاری‌های روستاهای این بخش انتخاب می‌شوند،گفت:مهم‌ترین هدف آگاهی‌سنجی خود این افراد درباره کنترل و بیماری هاری و آموزش کنترل هاری و اقدامات لازم برای کاهش گزیدگی است.

آسوری با اعلام اینکه اجرای این طرح با همکاری انستیتو پاستور ایران،دانشگاه علوم پزشکی مازندران،بابل،‌شهرداری آمل،دامپزشکی،شبکه بهداشت،بخشداری دشت‌سر به صورت عملیاتی در این بخش آغاز بکار کرده است،افزود:هم‌اکنون600خانوار 12 روستای منطقه دشت‌سر از آموزش این طرح برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید براینکه در آینده با نظارت کمیته اجرایی طرح این آموزش و تکمیل پرسشنامه بصورت آبشاری درسطح روستاها انجام می‌شود،تصریح کرد:درصورت موفقیت اجرای این طرح، ابتدا در پنج استان شمالی و سپس در سطح کشور پیاده خواهد شد.

سرپرست موسسه انستیتو پاستور شمال کشور گفت : آموزش و یادگیری این طرح زمان‌بر و نیاز اساسی به صبر و حوصله است که باید از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش دشت‌سر ایجاد شود.

آسوری هدف از برگزاری این سمینارهای آموزشی را کاهش میزان گزیدگی با فرهنگ ‌سازی و آموزش مردم بیان کرد و افزود:با توجه به اهمیت بیماری هاری و میزان کشندگی صددرصد و میزان بالای گزیدگی توسط حیوانات و هزینه چند میلیارد تومانی این طرح برای نخستین بار در این شهرستان به اجرا درمی‌آید./س

برچسب ها: پایلوت ، مقابله ، هاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.