ساری /

مرگ سالانه بیش از 17 میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی و سکته مغزی

سالانه 17 میلیون و 300 هزار نفر بر اثر بیماری های قلبی و سکته مغزی از بین می روند.

مسئول واحد پیشگیری شبکه بهداشت درمان آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه 7 مهر از سوی سازمان جهانی بهداشت به نام روز جهانی قلب نامگذاری شد،گفت:به همین مناسبت این روز،سازمان جهانی بهداشت مردم دنیا را از خطرات بیماری های قلبی و سکته مغزی به عنوان نخستین علت مرگ مطلع می کنند.

مؤمنی با اشاره به اینکه این بیماری ها سالانه 17 میلیون و 300 هزار نفر از بین می برد و این تعداد در حال افزایش است،افزود:بیماری های قلبی ـ عروقی اولین علت مرگ در کشور ( 39 % ) و به ویژه در استان مازندران است ( 5 / 43 % ) است و بررسی های کشوری نشان داده است که استان مازندران با خطری جدی روبروست و آن اپیدمی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر و در رأس آنها اولین عامل مرگ یعنی بیماری های قلبی ـ عروقی است.

وی تصریح کرد:انتظار می رود تا سال 2030 حدود 23 میلیون نفر سالانه به علت بیماری های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی از بین بروند که این تعداد بیش از جمعیت قاره استرالیا خواهد بود.

مسئول واحد پیشگیری شبکه بهداشت درمان آمل گفت:فدراسیون جهانی قلب به همراه اعضای خود،بر اهمیت این موضوع که اگر عوامل خطر اصلی بیماری قلبی ـ عروقی شامل دخانیات،رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی،کنترل شوند،می توان حد اقل از 80 % مرگ های زودرس ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری نمود،تأکید داشته و بر اساس الویت ها و موضوعاتی که در هر سال تعیین می شود،در سراسر جهان اطلاع رسانی می کند.

مؤمنی افزود:موضوع امسال،معطوف به پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی با رویکرد به تمام دوران زندگی ( برای سه رده سنی 5 تا 17 سال ، 18 تا 64 سال و 65 سال به بالا ) و تأکید بر زنان و کودکان است ./س

برچسب ها: مرگ ، قلبی ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.