کرمان/

معرفی مدرس کرمانی به عنوان دانشمند برتر جهان اسلام

دکترخسرو منوچهري کلانتري ، استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان جزو بیست دانشمند برتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) معرفی شد.

این استاد دانشگاه شهید باهنر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که به(isc) مشهور است مقالات پژوهشگران مسلمان جهان را دریافت و پس از بررسی تحقیقات علمی افراد، دانشمندان برتر در زمینه تحقیقات را معرفی می کند.

وی افزود: در فهرست منتشر شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc)، اسامی 20 دانشمند از استادان دانشگاه هاي تهران ، اصفهان ، فردوسي مشهد ، شيراز، تربيت مدرس تهران ، شهيد بهشتي تهران و واحد علوم و تحقيقات تهران وجود دارد که نام وی هم در این فهرست وجود داشت.

دکترخسرو منوچهری کلانتری خاطرنشان کرد: بیش از 30 مقاله در موضوع فیزیولوژی گیاهی برای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ارسال کرده که در جمع 20 دانشمند برتر جهان اسلام قرار گرفته است.

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان که دانش آموخته دانشگاه دیترویت، میشیگان آمریکاست و نیز دکترای خود را در رشته فیزیولوژی گیاهی(تنش گیاهان) از دانشگاه ویلز انگلستان دریافت کرده است ، خاطرنشان کرد: پس از دریافت مدرک دکتری خود از دانشگاه انگلستان به استاد یاری دانشگاه شهیدباهنر کرمان در رشته زیست شناسی و سپس به استاد تمام این دانشگاه در این رشته دست یافته است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 30 مقاله درباره فیزیولوژی گیاهی به جشنواره های مقاله نویسی کشورهای یمن ، سوریه ، هند ، روسیه ، کانادا ، انگلستان و ژاپن ارسال کرده است.

دکترمنوچهری یادآور شد: قرارگرفتن درفهرست بیست دانشمند برتر (ISC) مانع از کناره گیری و بازنشستگی وی از پیشرفتهای علمی نمی شود و او مصمم است تا کار خود را برای ارسال مقالات پژوهشی به کشورهای دیگر ادامه دهد تا همچنان دریچه های جدید را به روی پژوهشگران و محققان جوان کشور بگشاید./س


برچسب ها: مدرس ، کرمانی ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.