سرلشکر صفوی:

تغییر موضع نسبت به مسائل ایران نشانه ضعف استقلال فکری اوباماست/ بقای صهیونیست بدون حمایت آمریکا ممکن نیست

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با جمهوری اسلامی ایران یک دشمنی دیرینه دارند و سیاست چماق و هویج آمریکایی‌ها تغییر اساسی پیدا نکرده، بلکه هر از چند گاهی یکی از آن دو را بیشتر می‌کنند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گردهمایی جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان اصفهان به تحلیل شرائط کنونی منطقه پرداخت و گفت: همه پاسداران و فرماندهان ما باید از یک بینش جامع‌نگر نسبت به تغییر و تحولات جهانی، منطقه، ملی و حتی استانی خود برخوردار باشند؛ با نور علم و ایمان و بصیرت سیاسی می‌توان از انقلاب اسلامی پاسداری کرد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد هم ماهیت و هم قلمرو قدرت در حال تغییر و تحول است، ماهیت قدرت از قدرت سخت به قدرت نرم و قدرت فرهنگی و سیاسی و قدرت اقتصادی در حال تغییر است و قلمرو قدرت در حال حرکت از نیمکره غربی به سمت نیمکره شرقی است و بطور خاص در حال حرکت از اروپا و آمریکا به سمت قاره آسیا است.

سرلشکر صفوی افزود: شورای اطلاعات ملی آمریکا نیز در گزارش جهان در سال 2030 پیش‌بینی کرده است که قدرت از غرب عالم به سمت شرق عالم حرکت خواهد کرد و قدرت اقتصادی چین از آمریکا افزون‌تر خواهد شد، بنظر می‌رسد قدرت آسیایی مرکب از چین، هند و روسیه و ژاپن قدرت‌های بزرگ قرن بیست و یکم خواهند بود و ایران باید روابط همه جانبه خودش را با قدرت‌های آسیایی تقویت کند تا بتواند در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکائی‌ها و اروپائی‌ها ایستادگی و مقاومت کند تا به پیروزی برسد. 

وی اضافه کرد: ما باید در جهان متغیر فعلی و سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های جدید و فن‌آوری‌های اطلاعاتی، دوستان و دشمنان را در میدان عمل بشناسیم و از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی دولت تدبیر و امید برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی و سیاسی ملت عزیزمان، بعنوان یک فرصت طلایی استفاده کنیم.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها با ملت ایران، گفت: آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها با جمهوری اسلامی ایران یک دشمنی دیرینه دارند و سیاست چماق و هویج آمریکائی‌ها تغییر اساسی پیدا نکرده، بلکه هر از چند گاهی یکی از آن دو را بیشتر می‌کنند.

سرلشکر صفوی در تشریح سیاست‌ها و اقدامات آمریکا در قبال منطقه و پیش بینی آینده منطقه گفت: باید تاسف خورد به حال رئیس‌جمهور آمریکا که تا این اندازه تحت تاثیر فشار و دروغ‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران قرار می‌گیرد و تغییر لحن و موضع نسبت به مسائل ایران می‌دهد؛ این ضعف استقلال فکری و سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا را می‌رساند و یا نشان‌دهنده قدرت و نفوذ لابی صهیونیست‌ها در آمریکا و حضور شش میلیون یهودی در آمریکا است.

وی اضافه کرد: بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی یک روز بدون حمایت آمریکائی‌ها وجود نخواهد داشت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم‌های پادشاهی و مستبد و وابسته از شمال آفریقا، تا غرب آسیا طی سال‌های آینده و به احتمال زیاد با امواج بیداری اسلامی دچار تغییرات سیاسی خواهد شد و این مطلوب آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها نیست، لیکن یک سنت الهی و تاریخی است که شتاب آن تحت تاثیر سه عامل رهبری، ایدئولوژی و اراده جمعی ملت‌ها، خصوصا نخبگان آنهاست.

وی افزود: احتمال دیگر آن است که آمریکائی‌ها قدرت خود را به سمت جنوب شرق آسیا حرکت دهند، یعنی قدرت خود را به سمت چین و هند و کره شمالی حرکت دهند، چراکه آنها نگران تثبیت و رشد اقتصادی چین و همچنان نگران آینده سازمان همکاری شانگهای هستند، که ایران هم عضو ناظر آن است و ایکاش دولت جدید هم وضعیت حضور دائم ، یا خروج ایران از این سازمان را روشن می کرد و البته حضور ایران بسیار راهبردی است.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت فرماندهان دفاع مقدس در شناخت مسائل جهانی، گفت:شناخت مجموعه مسائل کنونی جهان، یعنی فرهنگ، ارتباطات، اقتصاد، سیاست، تکنولوژی، سرمایه و مدیریت و داشتن راهبرد برای تامین امنیت ملی و مصالح ملی و منافع ملی یک ضرورت است.

وی افزود: اگر می‌خواهید خوب از انقلاب اسلامی پاسداری کنید لازم است منابع و سرچشمه های اقتدار ملی ، قدرت درون ساخت و قدرت متکی به فرهنگ و تمدن، موقعیت سرزمینی و ویژگی‌ها و خصوصیات جمعی ملت خودمان را بشناسیم و دستاوردهای و فرهنگ دفاع مقدس را توسعه دهیم و علاوه بر آن راهبرد و ضعف دشمنان راهم بشناسیم، تا از دل فرصت ها و چالشها ، با داشتن راهبردی مشخص، آینده ای روشن برای امنیت پایدار و پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی و علمی ملت و کشور عزیزمان فراهم کنیم.

سرلشکر صفوی در ادامه و در خصوص مسائل داخلی کشورمان گفت: نباید درباره دولت فعلی شتاب زده قضاوت کرد، تدبیر کلی حضرت آقا کمک و حمایت از دولت است. البته ملت هوشمند ما پس از 34 سال که از انقلاب می گذرد عملکرد دولت ها رامی بینند و قضاوت می کنند.

وی افزود: هم اکنون به فضل الهی دولت برخاسته از رای مردم، از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و هماهنگی دو قوه مقننه و قضائیه و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تامین امنیت برخوردار است و ترکیب دولت از کارآمدی و تجربه خوبی برخوردار است. امید است تا شش ماه فعلی وضعیت قیمت ها و خصوصا مایحتاج عمومی مردم را تثبیت کنند و در برنامه سال 93 راهبرد های اقتصادی ، فرهنگی و.. خود را برای رسیدن به وضعیت مطلوب و خروج از وضعیت نامناسب فعلی روشن نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار