یک کارگردان تئاتر:

نمایش "مخاطب خاص" یک حرکت تازه در تئاتر است

حسین عاطفی، نمایش "مخاطب خاص" را حرکتی تازه در تئاتر ارزیابی کرد که باید با تحقیق همه جانبه روی شخصیت های معاصر هنری، ساختار مناسب خود را پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کارگردان تئاتر بیان کرد: اینکه برای اولین بار در تئاتر ایران درباره هنرمندان این عرصه کاری ساخته شده است، فی نفسه اتفاق خوبی است که تحقیق همه جانبه روی شخصیت های هنری را می طلبد. نمی توان نمایش "مخاطب خاص" را دید و به ابعاد انسانی سمندریان توجه نداشت.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیت های معاصر، حساسیت افراد بسیاری را برمی انگیزد، افزود: وقتی درباره سمندریان صحبت می کنیم طبیعتش، علایقش، دغدغه هایش و نگاهش به خانواده، هنر، اجتماع، تدریس و... را باید در نظر داشته باشیم. مسلما نقطه نظرات هنری سمندریان را، که طی 50 سال به دست آمده، نمی توان در 10 دقیقه بیان کرد و این کار هنرمند را سخت می کند.

عاطفی تاکید کرد: حرکتی که "مخاطب خاص" آغاز کرده، باید هر روز کامل تر شود. اعتقاد دارم علی شمس نباید این مسیر را رها کند. این نوع نمایشنامه ها باید چاپ شوند، شاید 3 یا 4 سال بعد کارگردان دیگری بخواهد آن را روی صحنه ببرد. متن هایی که اسناد تاریخی دارند، اگر بر اساس تحقیقات دقیق شکل گرفته باشند، در هر زمانی می توانند روی صحنه بروند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به تاثیر هما روستا بر سمندریان پرداخت و افزود: یکی از نکاتی که در نمایش "مخاطب خاص" کمرنگ بود، علاقه سمندریان به همسرش است. اعتقاد دارم اگر هما روستا نبود، شاید سمندریان، سمندریان نمی شد.

این هنرمند تئاتر با اشاره به شرایط اجتماعی و سیاسی کشور در دهه 60 خاطرنشان کرد: یک نمایش مستند می تواند بخش بزرگی از اطلاعات اجتماعی و تاریخی را نیز در خود داشته باشد. در نظر گرفتن این شرایط است که ابعاد مختلف شخصیت را نمایان می کند.

نمایش "مخاطب خاص" هر روز غیر از شنبه ها ساعت 17:30 در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود. شماره ها 09100971356 و 09197633299 و سایت gishetheater.com  برای پیش فروش و رزرو بلیت فعال است./ي2
برچسب ها: نمایش ، مخاطب خاص ، عاطفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار